lite bättre

igår bröt jag ihop lite. är bara så trött och allt känns så jäkla jobbigt ibland. natten var fruktansvärt, albin gallskrek rätt ut & inget hjälpte förutom att stå upp med han i min famn , typ i två timmar höll jag på. det är TORTYR. jag blir hellre stucken av 100 getingar än att få vakna sådär. och sen när han väl somnade låg jag & spände mig varje gång han rörde sig för att jag var rädd att han skulle vakna. men han sov till 7,30 ganska bra, bara kanske 6 skrik efter de där två timmarna. men när man vaknar av att världens finaste kille står i sängen & skrattar och är jätteglad så glömmer man ALLT de jobbiga. älskade barn.
 
jag känner mig misslyckad, fast ändå jävligt bra. jag har den finaste lilla prinsen. mitt lilla busfrö. jag är inte en dålig mamma. jag kände igår att jag var det. sen inser jag att jag faktiskt är en jävligt bra mamma. jag kanske inte har något jobb eller någon utbildning just nu, men jag ger min son kärlek. käääääääääääärlek, jag leker & busar, kämpar med att hitta de bästa sätten för han & oss att utvecklas tillsammans, lyssnar på hans behov, ger närhet när han behöver osv. så är det NÅGOT jag är bra på , så är det faktiskt att vara mamma. jag bryter ihop ibland. det får man. jag känner mig dålig. men jag är albins bästa mamma. och det kommer jag kämpa med varje dag att vara.
 
fick svar från ett av jobben igår efter 1 timme, att hon ville ha en liten intervju med mig. alltså då kände jag bara att tack , mitt cv är inte sämst, och jag bryr mig inte ens om hon inte höär av sig mer, men  att hon ens svarade gav mig ett hopp & jag insåg att jag fakstikt kan. jag ska göra allt i min makt att FÖRSÖKA. om jag har gjort ALLT, så har jag gjort allt. sen kan man inte göra mer. så är det. så nu ska jag kämpa på. jag har gjort en plan, söka några jobb varje kväll, eftersom jag hatar att skicka iväg "halvbra" cv så tar det sån tid för mig att göra alla bra till varje jobb. så däför letar jag upp jobb tex när albin sover & sen på kvällen söker jag dom. ska även ringa olika ica & höra om dom behöver någon. så är planen just nu. 
 
samma sekund som jag äntligen fick min prins på bröstet lovade jag honom allt alltid göra ALLT för honom, alltid kämpa för han, ge han det bästa, älska han oändligt, och det har jag även gjort i samma sekund jag fick veta att han låg i min mage, så varför skulle jag ge upp nu? det ät bara svaga människor som ger upp. jag är faktiskt jävligt stark ändå, efter allt vi har gått igenom. så nu jävlar. jag behövde bara få gråta & hata mig själv lite. fast jag kan inte hata mig när jag har fött världens finaste son. som sagt något bra har jag gjort!
 
tack gud för att du gav mig min son, och du utsätter mig för jävligt många prövningar just nu, så du kanske kan sända lite ljus över mig också. vore jävla trevligt. 
 
men det ä'r denna trötthet som gör mig psyko, skakningarna i kroppen, när det svartnar för ögonen, när det känns som att jag svimmar, att jag glömmer allt, ja det är jobbigt. så det känns lite jobbigt & mycket just nu. och varje dag känner jag att en snus skulle vara på sin plats. jag vet att många skulle bli besvikna på mig då, men snälla var inte för hårda på mig om det blir så att jag börjar igen. inte nu, det kan ni vara sen. men jag känner bara att livet blir bättre av en liten kick. jag har använt nikotin sen jag var 13 år och nu har jag hållt upp i 2 år , så lång tid har det ALDRIG gått sen jag var 13. jag är svag för beroende, jag är en beroende människa. så är det. man kan se det på två sätt:
1. jag är sämst för att jag börjar igen. jävla dålig. helvete sämst.
2. FAN vad grym jag är som höll upp i två år!!! BRA KÄMPAT! men nu behöver vi snabba kickar , så välkommen tillbaka!
 
jag väljer att se det 2a alternativet! men men, jag har inte börjat än, kämpar på med det med. men jag kan säga att det är 2 sekunder från att jag springer till affären med albin under armen och kastar mina sista pengar på han i affären för en liten snus. ja så illa är det. kanske till och med så illa att jag tar en anvämnd på marken. nä inte så illa. men  nästan. 
 
nu ska jag dricka upp min redbull, klä på mig, hänga tvätt så jag är klar när albin vaknar, för då ska vi åka och leka med mammorna i min mammagrupp.. trevligt! albin älskar andra barn.
 
ja så nu har schizo sandra skrivit av sig. känns bra. fattas bara en snus. sen skulle livet vara bra härligt. haha.. jag är till & med sugen på en cigg-.. det är fan ILLA. FAN vad äckligt. 
 
 
haha. min älskade prins. jag gör allt för sig. jag älskar dig så det gör ont! du & jag, albin. du & jag. <3
 
/ en faktiskt jävligt bra mamma trots allt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du är en skitbra mamma och en jättefin dotter, syster,vän och människa <3. Försök att hålla ifrån dig från snuset så e du bäst ;)

2014-04-10 @ 19:41:54
Postat av: Ems

Du är bäst! Så jävla grym! Och jag tjatar att du ska låta bli snuset bara för att jag VET att du egentligen inte vill och jag vill bara hjälpa dig! Du är stark,håll ut liiiite till så ska du se att suget försvinner! Love you :-* // Slemmi

2014-04-14 @ 21:14:45
URL: http://gallanbrallan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0