och så kom hösten

idag var vi hos ögonläkaren & kollade albins pupill! den högra är ju större än den vänstra. hon såg inget fel med det, pupillen följde med & allt såg bra ut. 5 % av sveriges befolkning har två olika strl på pupillerna & Albin är en av dom :) 
i vinter ska vi tillbaka & droppa droppar i hans ögon för att se om han har brytnings fel eftersom jag har det & en del på pappas sida. HOPPAS INTE HAN HAR DET. men å andra sidan så är det ju inge farligt.
snälla farmor följde med oss :)  
 
sen åkte jag & albin till mammagruppen. idag kändes det bättre eller vad man ska säga! vi stannade kvar & pratade ganska länge med en tjej som det visade sig att hon hade också bristningsgrad 3 & sfinkterruptur, det är ca 3 % av alla kvinnor som drabbas av det.. hon hade fött på sös & var inte alls nööjd, ingen som kollade henne eller ngt & efter 4 veckor kollade hennes bm henne & hon var helt felsydd.. så nu måste hon bli omopererad i oktober, STACKARN :( och jag som tycker synd om mig att det fortf kommer massa blod om mig när jag gör nr 2 & att det gör fortf ont i mellangården... men hur som så var det trevligt.
 
(http://www.amelia.se/forum/det-hande-mig/att-drabbas-av-sfinkterruptur/
ungefär så kände jag & så gick det typ till för mig med & inte ärkna stygn osv. fast dom var trevliga mot mig & jag kände mig trygg, inte som hon!)
 
blev tipsad om en bok som jag ska köpa också! "växa & upptäcka världen" handlar om de 7 sprången & utvecklingsfaser & man liksom är i steget "före" så man är lite förberedd! hon som läser den berättade att vi är inne i en "lugn" period nu haha. jaså, & farmor som tror att albin har fått "nattskrik/nattskräck". micke hade tydligen det som barn, vid ca 12års åldern försvann det.
man vet ej vad som påverkar det eller hur man får det , men man vet att barnen liksom vaknar i panikskrik, som om dom är livrädda .. hoppas bara detta är en liten fas & att han ej har fått det.
 
tyckte natten gick bättre än igår. inatt är det min natt, eller inatt & imorn. 
 
efter mammagruppen åkte vi till farmor & farfar & åt lunch, sen gick vi till kyrkan & kollade lokalen vi ska vara i på dopfikan & vad man behöver ha med sig osv. lokalen är jättefin! trodde det var en "vanlig" lokal, men detta är mer en sal :)
 
albin sover sen ca 20 & micke jobbar. så jag har fått lite egentid, det behövde jag! :) 
 
meeeeera rå? jo , något historiskt inträffade idag: bajen vann sin första match på nya söderstadion idag! 2-0 mot brage. har bara en sak & säga: ÄNTLIGEN.
 
och ännu mera: charlie hunken hunnam ska spela mr grey i snuskböckerna. ALLTSÅ OMG, kan fan inte bli bättre ;) 
 
OCH ÄNNU en sak. imorse tyckte jag att jag glömde ngt, var stressad osv.. sen för ett tag sen står jag & kollar mig i spegeln och ser vad jag har glömt.. mitt ena ögonbryn. jag GLÖMDE måla mitt ena ögonbryn.. fyfan vad pinsamt. livet som mamma. haha. jag kan bara skratta. 
 
kollade precis till min lilla groda. hade lagt mufasa på ena sidan så han inte får den i ansiktet. men på något sätt har han förflyttat både sig till ena hörnan & mufasa i högsta hugg över ansiktet samtidigt som han håller i mufasa.. haha lilla älsklingen..
 
 älskade lilla älskling. <3 mammas bajare. 
 
/ sanera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0