niiiiiiiight

ooooooooooooj vad trött jag är... redan igår innan vi gick & la oss sa jag till micke "jag längtar tills imorn!!!!" 
micke: varför då? 
jag: för då är der änrligen min "sov natt"!
 
haha sov & sov natt.. jag ammar ju fortfarande. och inatt var ingen lek. klockan 2 vaknade albin & ville ha tutte. trodde jag. lägger han i sängen medans jag ska kissa & när jag kommer tillbaka sover han brevid micke. så då skickade jag ut micke till soffan, så jag kunde sova brevid albin. om man bär över han till sin säng så vaknar han typ på en gång. gillar inte att sova brevid han i sängen för det är så läskigt för han rullar omkring & han ligger inte på samma plats man la honom på när man somnade. 
 
2,40 vaknade han igen för mat. vi somnade om en stund till 3,30 & så höll det på så. han var oroolig, så fort tutten åkte ur munnen började han skrika. har sovit ca 3 timmar. osammanhängande. varit vakna sen 6 på heltid. då gjorde jag misstaget att lägga ner han för tidigt i sin säng & då blir resultatet att han vaknar till & blir glad & skrattar när han ser mig istället & sova är bara att glömma. vid 9 somnade han & då tänkte jag passa på att sova också, 40 min senare vaknade han. nu har han faktiskt sovit sen typ 12,50, men jag kunde inte lägga mig då för att jag hade en laxpaj i ugnen. 
 
så nu är frågan om jag ska försöka sova lite också`? fast jag är 100 % säker att han sover max i 1 timme till...
 
ogillar när folk frågar om albin var jobbig inatt. (haha emmi ;)) min son är nästan aldrig jobbig. däremot kan en natt vara jobbig, eller en period osv. klart att det kan vara frustrerande osv. men min skatt jobbig? nja, krävande är ett mer passande ord ;) annars så är vi (eller har varit iallafall) jäkligt bortskämda , det säger alla. han är så jäkla lugn & inte så skrikig & det går nästan alltid att trösta honom om han skriker. oftast räcker det med att få komma upp i min famn. 
 
 
& nätterna har varit jäkligt ok, men som sagt nu har börjat vakna vid 2-3 ist för 5-6 & vaknar nu yttligare några ggr. hoppas verkligen bara detta är en fas. när man inte trodde att man kunde bli tröttare liksom. haha. 
 
när vi var på mitt landställe så började vi med sovrutin, försökte hitta ett sätt så han förstod att det var dags att sova för natten. & anpassa dagssömnen lite bättre. för innan dess så kunde han liksom somna vid 19 & sova till 22 & sen hade man ingen aning om när han somnade igen. & det var också då jag tog han alla nätter micke jobbade , & så fort han var ledig / jobbade kväll så fick jag sova. det var mot att han fick albin att somna på kvällarna.. STACKARN. inte optimala sättet för någon..! 
hur som så nu lägger vi han för natten runt 20.. skönt att veta att han sover då tills på natten istället för att undra när man får lägga sig. det är Albin som är bossen här hemma, men jag kan styra han lite i den rätta riktningen! men om han vill vakna efter 2 timmar så gör han bevisligen det ;) lilleman har sista ordet. hehe. men nu har vi slutat byta blöja på natten också, dom säger ju att man ska göra så lite som möjligt. när han var nyfödd kunde man typ ställa sig & sjunga högt brevid han utan att han vaknade.. inte riktigt samma sak nu hahah.
 
MEN, att få han att somna går endast om man vaggar han i famnen, sjunger & snutten över ögonen.. vill försöka bryta vaggandet då han väger över 6 kg & jag har så ont i ryggen & är så svag i ryggen.. så då hittade jag denna länk: http://www.somnupplysningen.se/fa-barn-att-somna/
 
så nu ska jag läsa på lite så jag har lite skinn på bena ikväll när jag ska kämpa med att få han att somna i sängen..
 
 
hahahaha, fan vilket roligt inlägg vaaaaaaaaaaaa. men jag skriver mest för min skull så att jag vet vad jag INTE ska göra tills nästa barn HAHA.skoja. första barnet är försökskaninen. hehe.
 
idag kommer mickes föräldrar över på middag & imorn kommer samuel & emma över! med en lampa dom har gjort åt oss, den är så fin. som jag har längtat :) 
 
 
jag älskar dig prinsen. 
 
 
/ sanera
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0