en mors kärlek

jag tjatar. men jag bryr mig inte. för en mors kärlek är liksom.. kan inte beskriva den. man vill bara skryta om den , få alla att förstå den kärleken. aldrig i min vildaste fantasi skulle jag tro att man kan älska en människa såhär mycket. nu förstår jag min mamma & pappa. är det såhär mycket dom älskar mig? jag förstår då alla dessa år under tonåren om tider, ringa när man går hem osv. all oro. min lilla prins är så liten, men jag oroar mig redan när han ska ut om kvällarna. 
första fyllan. jag minns min. & jag kommer ihåg att jag tyckte mina föräldrar kunde ha mer förståelse för dom visste hur det var. men nu förstår jag att man som mamma endast vill beskydda sitt barn till 150 %. jag kommer inte gilla första fyllan eller kanske inte ens acceptera den, kommer kanske ge dig utegångsförbud. men jag kommer att sitta uppe hela natten & oroa mig. jag kommer hämta hem dig så jag vet att du är trygg. 
utegångsförbud vet jag hur det känns. då växte nog "hat" inom mig mot min far. jag var så jävla arg. jag tyckte han hade förstört mitt liv. jag minns just en kväll, en helg. världens fest. men min pappa lät mig inte gå ut. & jag var så arg på han, ni anar inte. men han anar inte vilken tur det var att jag inte var där ändå. där hindrade han mig fårn en fylla. 
 
första gången du kommer säga att du hatar mig. då kommer jag nog bryta ihop. jag vet att det kommer gå över, men det gör ont redan nu. så jag tänker jpå första gången du kommer säga att du älskar mig istället. 
 
första kärleken. när du kommer hem & ska presentera din första kärlek. kanske är det en tjej. kanske är det en kille. för mig spelar det ingen roll, du ska få bli precis vem du vill & jag kommer stötta dig ovasett något så obetydligt vilket kön du blir kär i. finns viktigare saker än så. jag kommer älska dig lika mycket för det, mycket mer faktiskt då min kärlek för dig min lilla prins växer för varje sekund som går. 
du kommer få ditt hjärta krossat. du kommer krossa hjärtan. men jag kommer finnas där vid din sida. du kommer tycka jag är jobbig. men jag vill bara finnas för dig & ge dig allt här i livet.
 
ibland undrar jag hur jag ska kunna älska ett till barn. kommer det gå? kommer jag alltid älska Albie lite mer? barn märker så tydligt när föräldrar favortiserar, jag hoppas jag aldrig kommer göra det. det gör fruktansvärt ont. 
 
vad du än vill bli här i livet kommer jag att finnas vid din sida, vare sig du vill eller inte. tyvärr kan du inte välja bort mig, likt en parasit kommer jag sitta fast på dig. 
 
min lilla kille. du var inte planerad. du var ett "misstag", det bästa som någonsin har gjorts i denna värld. vi visste inte om vi skulle klara oss, om vi skulle behålla dig. men vi bestämade oss att kämpa. och från den dagen vi bestämde oss har vi kämpat. vi kämpar än. för dig. bara för dig. 
 
det är jobbigt när du sover, för jag saknar dig så mycket. vill bara ta upp dig & ha dig i min famn. har varit påväg ett par gånger, men din far har stoppat mig. ibland håller jag dig extra länge vid nattningen, trots att du har somnat för längesen. jag sitter ofta & kollar på dig när du sover. jag sniffar i ditt "hår" / huvud dagarna i ända. 
när jag kommer in i rummet & du ser mig & ler för du vet att jag är mamma, din mamma. då smälter mitt hjärta. denna kärlek. herregud. detta är något alla borde få uppleva. 
 
så jag undrar , vafan hade jag för liv innan min son, innan dig prinsen? liv & liv.. sen du kom in i mitt liv, det var då mitt riktiga & viktiga liv började. som din mamma. 
jag ångrar inte en sekund av vårt val. tvärtom, jag njuter hela jävla tiden. och det tror jag märks också.
 
min lilla son. du är så älskad av dina föräldrar. & alla omkring dig. älskar att se hur mycket din morfar, mormor, mostrar, farbröder, gudmor & gudfar  osv älskar dig. 
 
på lördag ska du döpas. min stora kille. jag kommer inte läsa tackbönen, jag kommer istället skriva ett tack brev till dig, som du får läsa när du blir äldre. som din kära gudmor sa att jag skulle göra. hon är bra smart hon.
 
är så glad för alla dessa fina människor som finns i ditt liv. vi ska tillsammans förgylla ditt liv & göra det till det bästa. 
 
ok. tror alla förstår en sak; det finns inga ord som beskriver en mors kärlek. som beskriver min kärlek till dig..
 
Prinsen. Torsdagen den 2a maj 2013 kl. 15,35 är min bästa stund här i livet, dom timmarna som jag kämpade som en galning för dig, dom var sjukt jobbiga. det var det värsta & det bästa jag någonsin upplevt. värsta för att vi inte visste om du levde. bästa för att du levde. Jag älskar dig Lars Albin Tommy <3 du är det finaste som finns.
 
du & jag <3
 
finaste killen i världen, finns ingen finare än du. så jäkla vacker trots att du bara är några minuter gammal. <3 
 
älskling <3 kunde inte för mitt liv förstå att du äntligen, efter 9 månaders väntan var i min famn. 
 
mammas kille. mammas ögon <3
 
 
 
 
/ din mamma sandra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0