Du är allt jag nånsin önskat, du är allt jag nånsin drömt <3

sitter i soffan & fryser som fan.. dricker te´, har varma sockor, pjamas , tjocktröja & en tjock filt .... skulle vara så typiskt om jag skulle bli sjuk NU.........
 
idag har jag & prinsen varit med gammelmormorrrrrr! vi åt lunch, kollade kläder till dopet, drack chailatte (har fått mormor att älska det.. haha). det var helt enkelt en toppendag med MASSA MYS. <3 mormor satt med Albin medans jag sprang runt i affärer & kollade klänning........ har ju en till dopet, men ångrar mig haha. har nog bestämt mig för en annan nu, VELAREN. hur orkar man hålla på????????????!
 
igår var med tant emmi till kista & handlade iallafall en skjorta till Albie, jättefin! ljusblå. beställde även hem en fluga, han kommer vara finast!! han & babyn såklart :) <3 
hoppas dock att flugan hinner komma! det stod att det skulle ta 48 timmar, beställade igårkväll
 
 
FYFAN. Babyn sjöng precis låten hon ska sjunga på dopet för mig i telefonen.. tårarna SPRUTADE. hur fan ska jag då klara mig utan tårar på lördag?! alltså jag trodde denna blödighet skulle gå över efter förlossningen & sen efter amning.. men jag börjar tro att den stannar. gråter när jag tänker på att han ska döpas .. 
 
efter några om & men så hittade jag låten vi ville ha. allt i texten är precis som jag känner för min lilla prins.. <3 kunde inte hitta en bättre låt som förmedlar vad jag känner för han .. 
"du är allt" med shirley clamp. så fin..
 

beställde även hem en bok som heter "växa & upptäcka världen" igår, handlar om barnet & dess utveckling. Förr trodde man på 7 språng, ,men nu har forskarna kommit fram till att det är 10. Boken handlar om att man som förälder ska ligga "före" varje utveckling så man vet vad bebis går igenom! många i min mammagrupp som pratade så bra om den, så nu är den påväg till mig!
såhär står det om den:
" Nu har holländska barnforskare goda nyheter till dig som förälder - och de ger dig goda råd så att du och ditt barn kan ta er igenom klängperioderna och komma vidare till nästa steg i barnets utveckling. Deras undersökningar visar att småbarn utvecklas i språng, inte fysiska utan mentala. De hävdar att alla småbarn går igenom tio viktiga språng vid nästan samma tidpunkter under de första tjugo månaderna av sitt liv. "
 
och inte nog med det så passade jag på att beställa hem lite annat! har letat efter en mjölkpulvers behållare som man har färdiga portioner i! 0 % bpa, men överallt så är det fan frakt på 50 spänn & den kostade typ 100 eller ngt, så hittade en på ellos för jävla 150 kr! MENgooglade jag fram en rabatt på ellos som gav mig 0 kr i frakt & 50 % på den dyraste varan. så då beställade jag även en overall till prinsen. micke fick välja färg.. svart.. hehe jag ville ha brunt, men det är öron på iallafall! man kan inte få allt! ;D jaa så då skulle det kosta 400kr med frakt, men det blev 250 kr efter mina rabatter som jag hittade! så även fast behållaren var dyr så blev det mycket billigare iallafall! *stolt mamma* kommer bli en kupong kärring ;) 
 
dom senaste kvällarna har jag somnat vrååååååååålhungrig.. varje natt har jag sagt "micke jag är hungrig.." haha , han verkade inte vilja det inatt så nu tvingar han mig att äta soppa som han tar med när han kommer hem. har ätit lunch/middag vi 16 & eftersom jag alltid är på språng (även fast jag bara är hemma) så bränner jag mer energi nu än innan jag fick Albin & då klarade mig utan mat .. hehe. rolig infoooooooooo. 
 
kan inte förstå att min prins har varit så liten. & jag fattar inte hur jag klarade av graviditeten utan att dö av oro. jag var sjukt orolig, men tror fan nr 2 kan bli värre. vet inte varför, kanske för micke tror det. haha.
 
börjat tänka mig att ett syskon kan komma närmare än 5 år. kanske 3. börjar glömma min förlossning. haha, nä det går fan inte. men sa till micke att jag saknade magen & tyckte det var så mysigt att vara gravid. han påminde mig om att jag inte alls tyckte så då. man saknar att ha flubber i magen, det var så mysigt. men man var så nyfiken på bebisen. längtade som fan. äntligen. tänk att alla inte får uppleva det. att det går snett så sent. det gör så ONT i mig. faaaaaaaaaaaan. ok. 15 min om dagen. om man inte tänkt på det 15 min dagen innan , få man tänka i 30 min då?
har iaf ett datum nu, så jag & mamma kan mentalt förbereda oss.
 
imorgon kommer min moster. det ska bli så härligt att få träffa henne & mysa med henne. :) och jag som trodde att hon inte skulle komma till dopet, för alla sa det till mig. lurad igen. 3e gången mina kvinnor lurade mig. 1. kryssning. 2. julen i schweiz / österrike. 3. moster till dopet.
 
nä, men nu är det fan snart godnatt.. FAN kom på att vi aldrig satte på rena sängkläder igen........ micke kommer börja gråta. haha.
 
 
overallen jag beställde. dock i strl 74, kanske är för stor?! mickes mamma sa att barn har strl 68 ganska länge.. han kan ju ha 68, men det är lite stort. mammas stora pojke. <3
 
många saker idag. MEN det går FAN INGET på tv... helt stört. inte ens på visatkanalerna. fan skulle räcka med 1,2,4an........ 
 
/ hungrig mamma sanera
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0