du gör mig lycklig <3

mitten av november & det är höst & inte vinter.. längtar lite efter snön.. & vill julpynta här hemma hehe..
 
idag sov bebis till ca 8, så han somnade inte om efter frukost som han brukar , istället lekte vi lite & myste. sen när han började bli trött la vi oss i sängen, försöker "avvänja" honom från att bli vaggad tills sömns, det börjar ta kål på min rygg att vagga en 8 kg bebis flera ggr om dagarna.. han är envis som tusan, MEN jag är liiiite envisare just nu .. så han somnade brevis mig i sängen tillslut. på dagen orkar man hlla på så, men på kvällen är man själv trött & då blir det så att man tillslut väljer det snabba sättet, tyvärr men jag har liksom ingen ork..
 
det bästa är tipsen från personer som inte har barn.. HAHA vissa kommer få en chock när dom blir mamma ;) " men det är ju bara att" neeeeeeeeeeeej det ärinte "bara att" . jag försöker hela tiden göra det som JAG tror är det bästa för mitt barn. och jag tror jag lyckas ganska bra ändå. vi har en trygg, nyfiken & glad kille. det får man inte bara på posten.
 
 
just nu har jag en bra period känner jag. är så glad för det. var ju hos psykologen förra veckan. & jag sa det att det känns så bra NU. för första gången på ett bra tag känner jag mig ganska trygg i mig själv, i min roll som mamma, som sambo & flickvän till micke. jag har slutat lägga ner energi på ALLT. försöker istället bara ta det mesta med en klackspark. och försöka att inte få ångest för allt. säger inte att allt är bra & all ångest är borta , men på god väg! dock så måste jag fortf uppsöka vuxenpsyk.. men men!
MEN det som tynger mig & som jag tänker ofta på, nästan hela tiden är; vår älskade Mickey. han kämpar på som in i helvete. FINNS INGEN i världen som hade orkat hans tempo med jobb, komma hem, vara pappa & sambo, laga mat, vara glad. jag är rädd för hur mycket mer han orkar. är så rädd att han inte orkar mer & går in i väggen. jag vill inte att han ska må dåligt, utan må bra & njuta av denna tid med albin för den kommer aldrig igen. Mickey gnäller aldrig, men när han klagar på att han är trött eller så ber ha om ursäkt för han "gnäller". lilla älskling. han är så grym. är så lycklig att han fortfarande vill vara ihop med mig efter alla dessa år, det har inte varit lätt!
 
blir så fruktansvärt ledsen & får ont i hjärtat när jag ser tillbaka på hur jag behandlade honom för två år sen.. sommaren på grönan & sen nör jag drog tll Österrike. jag mådde så jäääääääääävla dåligt själv, jag var bara tvungen att komma ifrån ALLT& ALLA. jag var trött på livet,
 
 
på mig själv.. är ändå på något sätt glad att jag tog beslutet om en paus FAST det är det jobbigaste jag har varit med om.. om vi inte hade haft den pausen hade vi förstört bpde oss & vårt förhållande. ett tag var jag rädd att jag hade förstört oss redan, att han inte ville eller orkade fortsätta med mig. men han gjorde mig till den lyckligaste tjejen på denna jord när han stod bakom mig trots jag var "tvungen" att testa mina egna vingar i Österrike. typiskt mig också. om ja behöver distans så är jag tvungen att fly landet.. när jag ringde hem & skrek & grät att jag ville hem, var det han som fick mig att stanna kvar & verkligen hjälpte mig & trodde på mig.
vi har gått igenom mycket tillsammans. jag skäms för hur jag behandlade honom när jag drack. jag skäms för att jag drack för jag mådde dåligt. micke säger att han var för snäll mot mig. håller med honom. han ÄR för snäll.
 
men nu sitter jag här i vår lägenhet, med vårt barn. & nu är det min tur att få micke att må bra. som han har fått mig att må! jag försöker att underlätta för honom. jag försöker varje dag, att göra mitt bästa. jag är också sjukt trött. jag försöker själv sätta mig in i att jobba 7,30-16,30 komma hem , vara pappa, laga mat osv. & sen sova och sen gå upp på morgonen & ta hnd om vår son, sen jobba 17--22 & sen 7,30 dagen efter igen....
nu verkar det ej bli heltid heller på lagret, så där bryter jag ihop för hans skull.. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH jag som hade hoppats på att det skulle vara sluta på 6 dar i veckan, i skift för han .. men icke?!
 
Mickey. jag älskar & uppskattar dig sjukt mycket. tack för att du ställer upp för din familj 24/7 & även för min! hjälper min mamma att flytta på din enda lediga dag. <3 hur lyckades jag fånga drömmannen?! ÄLSKAR DIG. du gör mig lycklig. du är bäst <3
 
 
stolt pappa!
 
/ sanera
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0