albin 6 månader

häromdagen var vi på BVC. vår lilla prins väger nu 7985 gr & 69 cm lång! då var han 6 månader & 12 dagar!
han är inte i största laget vår kille, men alldels perfekt för oss! följer kurvan perfekt :) 
 
 
vi pratade precis om när vi var på koster.. när jag ammade HELA tiden. och på EN månad gick han knappt upp 100 gr.. egentligen ska dom då på den tiden gå upp 500 gr.. han var då ca 2 månader. FAAAAAAAAAAAAAAAN. jag får så dåligt samvete, inte konstigt att skrek hela nätterna & inte kunde sova.. magen kurrade väl som tusan.. det är så svårt med amningen att veta hur mycket dom får i sig.
men micke sa nu precis att till nästa barn är vi lite mer kloka, & vet nog om vi ska ge ersättning som tillägg.. vill amma nästa barn också , tror jag. beror lite på saker & ting, men i början iallfall! det finns nog inget som slår den närheten. att ha sitt älskade lilla barn på sitt bröst. den närheten. den får man nog aldrig på samma sätt som när man ammar & den vill jag aldrig gå miste om. 
saknar amningen väldigt mycket... men min lilla prins tyckte det räckte. det får man acceptera... hehe.
 
BEBIS. mamma älskar dig så hjärtat gör ont. det gör inget att du väcker din mor & moster hela natten. vi älskar dig massaaaaaaaaaaaaaaaa ändå :) 
 
/ sanera
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0