Väntan

Det är inte så kul att ligga här & bara vääänta.. På att något ska hända.. Hade varit skönt om man fick vara hemma i detta läge, men det var ju inget jag kunde välja!

Är lite rastlös, vi har spelat yatzy & mamma & jag har gått promenader i korridoren.. När vi kom hade det hittills kommit 4 killar & 1 tjej.. Sen nästa gång vi gick så hade det kommit 1 tjej & 1 kille till..

Hörde en kvinna skrika & slå hahah.. Då fick jag lite panik .. För snart är det dags för mig.. Sen hörde vi bebisskrik.. Hör i rummet bredvid mig (som man delar toa med) att det är jobbiga värkar därinne..

Ctg igen, dom mäter mellan gångerna dom ger tabletterna för att se hur det ser ut! Snart dags för 3e tabletten..

Har fått antibiotika också i dropp .. Fastna överallt, skulle äta med det där droppet.. Mamma skratta så hon grät , slangen hamnade i min lasange hela tiden.. Ja åt nyss ja, hade inte ätit på 7 timmar.. Men jag var inte hungrig eller sugen .. Men det är viktigt att äta säger dom..

När vi satt & spela yatzy & mamma pratade med Anna i telen, helt plötsligt började jag storgråta hahah jag vet inte varför .. Men mamma & Micke tröstade..


Börjar få lite mer sammandragningar nu , har som håll på höger sida som kommer & går.. Lite som mensvärk ..

Nu försvann flubbers hjärtljud & jag fick fan en hjärtattack.. Jag frågade mamma vad i helvete? Hon lugnade mig & Micke med.. Det är bara flubber som flyttade sig så hjärtljud kommer ifrån ctgn.. Flubber är inte så stort fan av saker som trycker åt, tex resor byxor , ctg osv..

Min rygg gör så ont.. Mamma & Micke masserar .. Dom börjar bli lite trötta.. Jag med!
Men micke kollar fotboll nu :)Segt! Och efter detta så det "bara" förlossningen kvar! & den vet man ej hur lång tid den tar... Lär nog inte bli en 1 maj bebis iallafall!!

/ sanera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0