18 dagar gammal ❤

Imorse så trodde jag aldrig att jag skulle få somna om efter 1 amningen.. Sen han somnade & vaknade 2 timmar senare & låg & gnydde.. Sen så trodde jag att jag skulle få gå upp , men la han i sängen & sen vaknade jag till av att båda somnat & jag hade somnat med min hand på skruttens huvud.. (Han gillar när man tar han på huvudet..)

Sen försökte jag äta frukost men då började han skrika! Sen gick vi Till BVC.. Vår lilla groda är nu 52 cm lång & väger 3640 g! :) bm sa att han är en sån cool bebis, som är med & kollar & ät så nöjd ändå .. Min lilla kille <3 tyvärr var det sista gången med henne, hon var så himla bra.. Men hon ska sluta, hoppas den andra är lila bra :)

Sen gick jag & Albin en promenad på typ 3 timmar.. I min takt.. Men känner nu att jag inte riktigt skulle ha gjort det, sjukgymnasten sa att jag skulle starta lugnt, hehe men det var ju så fint väder .. Nu har jag väldigt ont i rygg, ben & där nere.. Imorn får det bli kortare promenad :)

Vi har legat på soffan, trötta föräldrar! Kollar Bajen, vi ligger 2a nu :)

Första dagen har för mig & Albin gått bra! Även fast det är lite jobbigt, när sn skriker blir jag så stressad för jag är rädd att han känner sig övergiven tex när jag hämtar amningsnappen.. Men som mickes mamma sa " det är enda sättet för han att kommunicera" & sen sa hon att jag ska försöka att inte stressa.. Vi hittar nog vår rutin i vardagen också!

Nu är jag helt slut & ligger o sängen , men Albin som borde vara värdigt trött, som varit vaken länge idag, ligger & gör sig hörd.. Gnyr lite & verkar inte ha planer på att sova, hans blåa ögon är klarvakna.. Tur att Micke jobbar kväll imorn, så han får ta han nu..

Förresten, vilket härligt väder! Förutom att jag svettas mer än ett fetto som försöker motionera.. Dessa vallningar, värre än när jag var gravid i Thailand!!!!!! .. Bm sa " ja det slipper man tyvärr Inte som nyförlöst fast man är så ung som du.." Nä, det är jag väl verkligen ett levande droppande exempel på. På riktigt. Det rinner på mig när det är som värst, mina glasögon immar igen..........

/ sanera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0