Ångest

Jag har fått någon sjuk ångest, jag får riktig dödsångest ibland .. Eller ofta. Det är så jävla jobbigt.. Kommer garanterat få ett magsår av detta, oroar mig hela tiden..

Först i 9 månader går man & oroar sig & livrädd att någon ska slå en i magen , man vill bara att bebis ska komma ut så man kan ha koll..tillslut har man kommit till sista månaden då är man livrädd att barnet ska vara döttfött.. Blir inte bättre av att ens bebis inte ger några livstecken när den kommer ut så man tror att den är död i flera minuter. När ska den trauman försvinna?

Sen när bebis är här så vill man bara stoppa in han igen.. Nä, men fy.. Nu är jag så rädd att något ska hända, att han slutar andas.. Varför finns det ingen garanti att allt kommer gå bra?! Denna ångest & oro kan ju aldrig vara bra för någon... Åh.. Detta är ju ibland fruktansvärt , tänk om något skulle hända min prins.. Fyfan , nä ..

Så det är såhär mina föräldrar har känt i 23 år? Varför varnade dom mig inte...?

/ sanera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0