Min lilla tunnis ❤

När vi var på bvc den 11:e , snart 2 veckors sen, det var 2 månaders läkarbesöket.. Och det visade sig att han vägde 4340 gr, alltså 1 kg mer än när han föddes .. Han gick ner ca 200 g dagarna på bb, så han har alltså gått upp ca 1200 g på 2 månader..

Det är inte så bra, vid 2 månader ska man väga minst 2 kg mer än när man föddes & man bör gå upp ca 200 g -500 g i veckan.. Min lilla skrutt hade på 3 veckor från senaste bvc besöket till läkarbesöket, gått upp 100 gr , inte så bra. & han saknade babyhullet över låren..

Däremot hade han växt 7 (!!) cm på 3 veckor, han är alltså 61 cm nu.. Min lilla sticka ❤

Hans kurva är -1 & den har han följt så bra, tills läkarbesöket då. Då började det plana ut & det är bra att dom uppmärksammar det på en gång tycker jag. Så vi skulle ge tillägg efter amningen om jag kände att han fortf var hungrig & amma 15 min på vardera tutte ist för 40 min på vardera.. För första feta mjölken kommer första 10 & han ligger bara & snuttar.. Så vi får väl se hur han väger på torsdag, vi ska på en viktkontroll då!

Läkaren sa att jag skulle testa mig fram.. Försöker hitta något som passar oss.. Ammar nu varannan timme vår vakna tid, om han Inte sover länge på dagen, då låter jag han sova .. & tillägg får han minst 2-3 ggr dag..

Ibland känns det som att jag har mycket mindre mjölk i tuttarna & ibland hur mkt som helst.. Så konstigt det där..

När vi fick reda på hur han låg till med vikten så var det som ett slag rakt i ansiktet på mig.. När vi kom ur från rummet så bröt jag ihop. För jag hade kämpat som IN I HELVETE med amningen & gjort vad jag trodde var bäst osv.. & så i efterhand så förstod man att han var gnällig/ ledsen för att han var hungrig .. Man känner sig ganska dum då.. Så nu göder jag han, aldrig ska han få vara hungrig länge igen! Hellre för mkt än för lite är mitt motto..

Amningen för mig har varit upp & ner! I början på bb, så kändes det lite konstigt att ha en liten bebis sugande på sitt bröst. Jag var inte beredd på alla känslor som kom fram då & inte på alla hormoner som hoppade omkring ännu mer .. Men jag började gilla der mer & mer.. Ibland var det riktigt jobbigt & det fanns flera tillfällen jag funderade på att ge upp.. Men sen så kände jag att jag inte ville ge upp så lätt.. När jag började amma så tänkte jag att jag ammar Max i 2-3 månader.. Nu känner jag att jag vill amma så länge det funkar & känns bra för mig & Lilleman..

Så om jag skulle få sluta med amningen nu så skulle jag bli väldigt ledsen.. För det är nu jag börjar känna mig bekväm & uppskatta alla våra mysiga stunder ihop! ❤ Har till & med ammat på en mc, med pappa som hjälp!

Vi får väl se, oavsett så kommer jag Göra det som är bäst för min son! ❤

Just idag så har han varit jäkligt gnällig vid amningen.. & vid läggdags så ville han knappt äta.. Fick i han lite.. Ville inte ens ha tillägg (det brukar Inte hända).. Men så försökte jag få han & somna ist & han somnade på 3 SEK! Trött kille! Så nu sover han för "natten" hoppas jag.. Han hade ju ätit ca 1 & 30 min innan läggdags & då fick han massa mat.. Så hoppas han klarar sig ett tag..

Min lilla skruttis! ❤❤❤

/ sanera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0