Koster

Igår var det jäkligt grinigt.. Jag var heeeelt slut efter resan osv.. Igårnatt kl 4 ville grodan Inte sova mer.. Stackars Micke fick gå upp & ta han.. Men sen kom farmor & tog han en stund på morgonen..

Jag är inte helt frisk, har verkligen ingen ork i kroppen.. Så Micke har fått tagit dessa nätter, för min kropp orkar inte .. Vaknar knappt när jag ammar.. Men å andra sidan har Micke sagt stt han ska ta han mer på nätterna när han har semester :)

Denna natt gick liite bättre.. När man är nybörjare på att vara småbarnsförälder så är det inte alltid så att man ska veta vad man ska göra, så det gäller helt enkelt stt pröva sig fram tills man hittar vad som passar just vår lilla kille..
Så igår så sa vi att vi inte ska väcka honom för att ge mat innan vi ska sova , utan låter han sova tills han vaknar & vi lägger oss när vi vill, innan la vi oss direkt efter kvällsamningen..
Så nu testar vi det ett tag!

Imorse tog farmor honom igen, i tre timmar! Lyx, så skönt att få sova..

Idag har det varit lite gnälligt, men inte lila mkt som igår.. Jag & Micke var nyss i hamnen & duschade & så var Albin kvar med farmor & farfar.. Det gick bra tills vi typ 10 min innan vi kom, då ville min älskling ha mat!

Det är så mysigt att vara här.. Så vi stannar tills på tisdag (vi skulle ha åkt hem på söndag) egentligen vill jag stanna längre men Albie har läkarkontroll på torsdag & tåget är framme 22 på tisdag i Sthlm, det hade varit jobbigt att komma hem så sen på onsdag.. Plus stt vi behöver nog tvätta osv innan vi drar till landet ..

Vi sover på nerevåningen på madrasser , sover så bra :) det är så lyxigt att bara få vara.. & bli ompysslad & få maten serverad.. & få sovmornar.. Härligt!
Så jag stannar gärna lite till :) ska bli så härligt att mon lilla kille ska få växa upp här på sommarna med kusiner osv , som Micke har fått gjort, han älskar det :)

Vi har bestämt att åka hit minst en vecka varje sommar! Först hade jag ingen större lust att åka hit (vi bestämde det innan Albin kom stt vi skulle hit)
För jag tänkte att jag blir så rastlös (blir det i vanliga fall) men vad jag inte visste då var att man som småbarnsmamma inte blir rastlös utan snarare helt slut & har man tid att bli rastlös då är det lyx! Då går den tiden annars hemma till att städa eller fixa. Här kan man vila & lyssna på fåglarna :)

Idag blir min prins TVÅ månader!!!!!! Herregud, det går för snabbt! Har glömt hur liten han var när hn föddes haha... ❤❤❤

/ sanera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0