Kan själv

Imorgon åker vi hem & det längtar jag inte efter faktiskt. Eller på ett sätt & på ett sätt inte, haha.

Det har varit så skönt att bara få vara liksom, inte tänka på mat & tvätt & städ osv.. Bara ägna all tid åt vår lille prins & också få egentid! Det var efterlängtat att bara få gå iväg själva & fika osv .. & åka & duscha i hamnen själva och så..

Legat i solen lite, Micke är så förvånad att jag nu faktiskt sitter i solen haha, innan blev jag så rastlös.. Men jag är en mamma nu & all den tid man får över att bars vara ägnar man då åt att görs så lite som möjligt. Så har jg satt mig i solen så sitter jag där tills jag måste göra annat.. Hehe.

Och på ett sätt ska det bli skönt stt få komma hem & få vars lite ifred!
Jag vet att alla bara vill väl, MEN det är mitt barn som jag själv försöker lära känna och förstå när det är hungerskrik osv..
Så fort Lilleman skriker så får jag frågan "är han hungrig?"
"Han kanske ska äta nu?"
"Hur länge sen var det han åt ?"
"Ska du inte ge han mat nu så du kan äta med oss?"
Osv .. Alltså, jag menar inte att vara otrevlig eller så MEN jag har inte en chans i världen att lära mig att förstå om det är hungerskrik eller så, precis när man börjar få grepp pm hans rytm så ändras den..
Och på BVC har dom sagt åt oss att sluta räkna timmar & så , och man kan liksom inte riktigt planera allt med barn , utan man får ta det som det kommer tex när jag får äta middag! Och jag vill Inte väcka Albin när han sover för att ge han mat ..,

Jag tycker om henne på alla sätt & vis, men det blir för mycket ibland . Hon får gärna komma med tips så lyssnar jag, men sen bestämmer jag om det passar eller inte .. Och hon menar inget illa, tvärtom hon vill bara väl.. Som Micke säger "hon kan inte låta bli att lägga sig i.."

Det var inte mening att spy galla över någon eller så, hon har hjälpt mig så mycket efter förlossningen & lyssnat på mig & hjälpt mig när jag var orolig över att Albin lät konstigt eller så!

Men jag har inte tyckte amningen är "såååå mysig"( som min mor som ammade lisen & Anna trots stt dom bet Henne så hon blödde varje gång) & kämpat lite med ställningar osv & med en Micke som så fort Albin skrek sa "nu är han nog hungrig" men sen tog vi igenom oss det & pratade en massa & amningen blev tillslut jättebra & jag vande mig vid att amma ofta för stt han behövde mer mjölk & få den stt rinna till..
Sen kom vi hit. Och så blev det såhär & direkt började Micke åter igen som han gjorde innan .. Men han sa att det är inte lätt för han att veta heller för han brukar aldrig vara med oss 24/7 i en vecka..

Jajaaaaa.. Är bara väldigt trött & lite irriterad. Huvudsaken är stt jag & Micke är överens vad som är bäst för vårat barn. Tips är välkomna , men inte mer än så :)

Haha bittert.. Men meeeen.. Tanken är god även fast det kanske blir för mycket helt enkelt..

/ sanera



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0