Hem från koster

(Detta inlägg skulle publicerats i tisdags..)

Snart är det dags att äta en sista lunch innan denna lilla familj börjar resan tillbaka till Sthlm!
Kl 14.30 går båten härifrån & då är vi framme ca 15.15 i Strömstad & tåget därifrån går ca 16.15! Beräknas vara framme 22.20 på centralen ikväll..

Igår kom mickes mormor.. Hon är nästan exakt 91 år äldre än Albin, skiljer 9 dagar mellan dom!
Hon är dement , så hon glömmer allt man säger inom någon minut .. Och igår när hon kom så sa Micke "hej mormor!"
Hon: "jaså det är de jag är till dig ja.."

Sen höll Lars-Åke i Albin, mickes mormor " oj har du en sån liten bebis!" Haha fast vi hade ju förklarat flera ggr ..

Till mig & Micke sa hon sen "har jag träffat er förut?"
Jag: ja men bara någon gång..
Micke: men mig har du träffar många ggr!
Hon: ja säger du det..

Sen hälsade hon på Samuel & hand bästa kompis & Emma hans flickvän ..
Först sa mormorn "jaså du har en sån vän!" (Hon menade att han var bög)
Sen kom Emma , då sa hon "jaha, du håller på med både tjejer & killar!"

Haha hon är skojfrisk ändå ;)

Albins namn gillar hon Inte haha. För henne är det ju bara gamla gubbar som heter det..
Hon har väl fråga 10 ggr vad han heter & varje gång vi säger Albin säger hon "stackars bebis! Skulle jag sagt att jag skulle döpa mina barn till det skulle folk tro att jag var knäpp! Tur att jag inte har sån smak, då skulle väl du ha hetat Vilhelmina , Anki"
Hahaha Anki sa det art här var man finkänslig..
Vi frågade om hon tänkte på gubbar när hon hörde namnet " ja man kan inte göra annat, inte tänker man på en baby iallafall!"

Haha rolig är hon!

Hem ikväll då, ska bli ganska skönt som sagt men ändå tråkigt!! Hade gärna stannar några dags till!

/ sanera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0