v. 24 (23+0)

har denna morgon ägnat tid åt att tvätta & ringer överallt typ.. fattar inte hur jag ska klara av att bli mamma när jag inte ens kan förstå hur man fixar ett leg om man inte är svensk medborgare! ååh..
 
och sen har jag ju i över 1 veckas tid försökt komma fram till vårdcentralen i haninge, tillslut så ringde dom upp mig idag & det visade sig visst att jag ringt till fel! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH.
 
men nu har jag ringt till rätt iallafall & dom ska ringa upp runt 14. har även ringt skatteverket så  nu ska jag försöka fixa nytt leg, är as krångligt, måste typ betala i förväg via internet & sen vänta ett par dar & sedan åka in till skatteverket. så det ska jag fixa ikväll hos mamma så jag kan skriva ut "kvittot".
 
sedan har jag försökt förstå hur man bli svensk medborgare, hahaha. åh herre. men har hittat hur man gör en ansökan, ska göra den ikväll också,. men som jag uppfattade det ska man skicka in sitt pass? det kan jag ju inte göra nu eftersom att jag åker till thailand om 2 veckor.. HM.
 
och det jag EGENTLIGEN skulle göra idag var att ringa CSN & fråga lite! fattar inte helelr något där.. hade tänkt att läsa engelska B & Bini hjälpte mig & hittade att om jag anmäler mig innan 30/1 så kan jag läsa den i fem veckor på distans med start 18e mars. och det skulle ju passa bra ändå för att då är jag ju höggravid & jag vet ej hur det ser ut med jobb då eller om jag orkar jobba.
men om man tar studiemedel nu, dras det sen då från när jag börjar med mina heltidsstudier? hm, men jag & micke kom nog överns att det är bra om jag tar studiemedel nu iallafall.
 
och idag går jag in v.24 , lilla flubber rör sig mycket i min lilla mage. igår sparkade han mig ovanför murran precis nedanför naveln, det kändes lite! ååh längtar efter dig massaaaaaaaaa!
 
jag vill ha en babyshower! med massa god mat, FRAMFÖRALLT med en sånhär "magtårta" hahaah MUMS!
 
 
och för att allt känns så overkligt, så vill jag ha något att se fram emot! vem tar på sig uppgiften ? gudmor kanske? mohaha. kanske kan ha den i nya lägenheten!" ÅÅH längtar!
 
 
nä nu ska jag väl göra någon nytta.. kanske duscha?
 
/ sanera
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0