v 23 <3

hallå!
idag gick jag in i (gravid) v 23. (v. 22+0)( kommer aldrig förstå mig på detta med veckorna ... men tydligen gravidveckan man ska räkna, innan räknade jag vecka + dagar..)
 
sitter här & är lite lack, inget ovanligt kanske. har så jäkla mcyket snor & slem i hals & näsa & så gick jag till apoteket idag för ANDRA gången. hon kune typ inte råda mig om vilket slemlösande jag fick ta för att jag är gravid. så jag var tvungen att ringa sjukvårdsupplysningen ... VAFAN HJÄLPER DET MIG INATT????????
och igår när jag var på ett annat apotek så gav hon mig halstabletter??? jag "alltså ont i halsen har jag ju inte,. slem, du vet grönt usch äckligt?" 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH. och så har jag försökt ringa vårdcentral & astmakliniken för att jag tror min astma har kommit tillbaka.. men kom inte fram någonstans. får fortsätta på måndag..
 
hur ska jag kunna sova inatt när jag börjar jobba imorn 6.30?? vaknar varenda natt av att det är så torrt i munnen att det ej går att svälja om jag inte kastar ner vatten... morrrrrrrrr.....
 
idag har iallafall jag, babyn & mickey varit på bio & sett "berättelsen om pi" , den var jäkligt bra! 
 
just nu sitter jag & är svinsugen på vindruvor & såklart glömde jag handla det............... så ska be min kära älskling ta med sig det efter han har tränat klart med sin pt (pt pt) haha.. han tränar ju inför fystestet för polisen som är den 10e jan i falun.. ÅÅÅÅÅÅÅH håll alla tummar ni har för att han kommer in sen! fystestet är ju inge problem för min karl inte! 
han passar verkligen som polis.. MEN jag har lite svårt för att han ska bli det nu när vi ska skffa barn.. oroar mig liksom bara i vanloiga fall att någon ska dö omkring mig heeela tiden. jag menar om han bli polis så är det ju ett JÄVLIGT utsatt jobb.. ååh. kanske vi inte ska hålla tummarna ändå..? nääää, hans dröm & då stöttar jag honom. <3 
 
försöker hitta huskurer mot slem i halsen. går inte så bra. 
 
imorse vaknade jag 5.30 & kunde ej somna om förrens 7. MEN å andra sidan gjorde det inte sååå mycket för att lilla flubber vaknade till liv & höll sin mor vaken.. hehe, nu har jag blivit liksom som "bestatt" av att känna rörelsarna i magen så att jag blir lite ledsen när jag inte känner något.. hehe. det är när jag ligger still eller är stilla som jag känner mest, när jag är uppe & går & så vaggas ju flubber till sömns typ. när jag sover så är flubbe vaken & tvärtom.. flubbe övar väl inför när lillen kommer ut & ska hålla sin mor uppe hela nätterna ;) ååh längtar faktiskt..!
 
tyvärr har mickey inte känt något än, även fast han klämmer & pussar.. men det kommer! då blir det nog mer verkligt för han också.. 
 
för övrigt så har jag några "bra" dagar tror jag. när allt känns bra & jag inte är så orolig. alltså när jag inte tänker för mycket. men det går snabbt över. har redan börjar tänka & diskutera med mig själv i huvudet nu. vad i helvete är det för fel på mig ibland? haha. aja, nästa vecka ska jag iallafall få träffa min älskade B. som jag har längtat. min fina DUKTIGA älskade B. <3 
 
imorn & sön blire jobb 6.30-13.00. skönt med bara 3 dagar denna vecka. känner mig typ småhängig hela tiden..
 
 
 
imorse myste pappa micke en massa med flubbe.. massa prat & pussar <3
 
/ sanera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0