en gravid kvinnas oro

 
godmorgon! vaknade 9 imorse.. legat i sängen & nu står mickey & lagar amerikanska pannkakor. MUMS.
sen ska vi åka en sväng till ikea & handla lite köksprylar och så..
 
igår hade jag nog en smått sammanbrott.. haha. jag är så trött på att oroa mig för ALLT. eller oroa , men jag är så rädd för allt är så nytt så jag vet inte vad jag ska känna, hur allt funkar, varför jag har ont där, varför det känns så .. försöker vänja mig varje dag eftersom allt går så fort! men igår bröt jag ihop för jag inte hade känt flubbe sparka på hela dagen.. obehagligt, flubbe som alltid är så livlig på kvällen & morgonen..
 
så stackars fisi & mickey fick trösta mig. haha. men igårkväll & imorse kände jag flubber sparka iallafall. inte så livligt som det brukar, men JAG VET ju egentligen att flubbe kan ha flyttat sig & ligger & sparkar mot min rygg & då känner jag inget.. försöker intala mig det hela tiden. men tanken av att flubber kan vara död tar övertaget & då vet jag inte vad jag skulle ta mig till. är så LIVRÄDD att förlora någon som jag inte ens har träffat. men det är ju å andra sidan inte så konstigt då jag ska bli mamma.
 
sen så slår mitt hjärta liiite för snabbt, men det är ju heller inte så konstigt, då min kondis är sämst just nu.. men är rädd att jag ska få en blodpropp. hha. blir ju inte bättre av att jag sitter & läser om allt som alla skriver på nätet. men sån är jag. måste plåga mig lite till..
är rädd för att jag ska få gravidiabetes också för att jag äter godis. fast jag har blivit jäkligt duktig om jag får säga det själv, slutat nästan helt med läsk hela tiden & äter frukt & sallad.
 
jajaaaaaa. men det är väl denna oro som håller mig vid liv., haha.
 
i söndags så rensade jag & emmi bland mina kläder, blir fan mörkrädd. vafan har jag sparat?! måste bort med en MASSA till, vill inte ha en massa skit i vårt nya hem.
 
tack emmi för hjälpen! skulle aldrig klara det utan dig! <3 snart får vi ta mardrömmen här hos mamma. hehe.
 
åååh måste skynda på att packa lite alltså, åker till thailand om 10 dagar & när jag kommer hem flyttar vi om 3 veckor!
 
 
v 23+2 (v.24).
 
/ sanera
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ems

Du är så fin!!! Allt kommer gå bra, vet att du oroar dig ändå men försök att njuta och fortsätt intala dig att allt är som det ska, du har rätt! :) <3

2013-01-15 @ 20:20:23
URL: http://gallanbrallan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0