2012 resumé

Här kommer någon form av min resumé av 2012. Den jag skrev igår var mycket bättre, men som sagt försvann den.

2012 har gått väldigt snabbt, men samtidigt långsamt på något sätt. Vissa saker känns så långt borta, andra inte!

Förra nyår firade jag faktiskt utan familj eller mickey, var ju i st Anton. Stod på mainstreet i byn med "familjen" som jag bodde med i 4 månader.

Tiden i st Anton känns långt borta, tror för att det är att jag har förändrats mycket & fått nytt perspektiv på vad som är viktigt i livet, vad jag vill fokusera på.
Jag hade svineoligt i st Anton, saknar tiden där ibland väldigt mkt! Man levde som i en bubbla, det var väldigt skönt & ibland väldigt jobbigt. Saknade familj, vänner & Micke sjukt mycket.
Men är väldigt glad att jag gjorde detta, har stärkt mig mycket! Att åka iväg utan min "trygghet" här hemma..

Är glad att jag åkte förra året, hade ju varit försent detta år hehe!
(Åh herre, detta kommer bli en lååååång resumé..)

Jag kom iallafall hem i mars & hann fira både min & fisis födelsedag!

I maj åkte jag, mamma & Lisen till London . Det var väldigt mysigt & kul! Skönt att få komma iväg med dom <3 förhoppningsvis ska vi göra det igen kanske nästa höst!

Började jobba på Grönan för 2a säsongen, det var inte så kul detta år & kag var väldigt trött på att jobba där.
Är ganska glad att jag slipper det i sommar, hehe!

Sommaren var rolig men hände inte så mycket, gick på kryckor i 2 månader vilket var väldigt jobbigt.
Blev lite festande i slutet av sommaren med kusin & så. Annats myste jag väldigt Mycket med mina nära & kära! <3

september, faktiskt emmis födelsedag 5e 2012, är en dag jag aldrig kommer glömma. Det var den dag jag tog ett gravtest som visade sig vara väldigt positivt. Grät i flera timmar & var så ledsen & förtvivlad. Trodde att jag skulle få göra något som jag aldrig velat göra.
I några veckor hade jag en enormt jobbig tid i mitt liv, blir gråtfärdig när kag tänker på den tiden, när vi inte visste vad vi skulle göra..
Går inte att förklara känslan, men vi pratade & pratade & pratade men det kändes som man aldrig kom fram till något , ena sekunden var det som det mest självklara beslutet & allt var som en dimma. Men vi kom fram till att vi ska bli föräldrar.

"Bara" det är också en stor grej, förändring som jag fortfarande försöker mentalt att förstå, greppa om.
Vi fick omvärdera lite, inse att vi kommer få en ganska jobbig tid framför oss , att kämpa på med jobb & Fixa lägenhet & inse att saker faktiskt Inte blir som man tänkt sig, långt ifrån.

Sen följde några månaders lägenhets letande, då mickes underbara föräldrar hjälper oss med att köps en lägenhet som lilla familjen kan bo i. För det är jag evigt tacksam, inte alla som har den möjligheten att få den hjälp.
21 november skrev vi kontraktet för en jäkligt fin 2a i stureby!

Började även jobba på Hilton i november & jag trivs bra där trots vissa kommunikations svårigheter hehe.

December bestod av jobb & julfirande & mys med mina älsklingar! <3

Kort & gott med andra ord;

2012 var ett bra år, mitt liv ändrades väldigt mycket! Hände mycket på en gång, jag har växt enormt mycket som människa. Insett hur mycket jag älskar min Micke, att jag är beroende av honom, att jag aldrig kommer kunna leva utan mitt fina hjärta! Det visste jag, men att verkligen inse hur mycket msn kan älska en annan människa som man inte är släkt med är något jävligt vackert & jag hoppas alla får vara med om det!

Sen fick jag även se vilket stöd min älskade familj & vänner är & har varit gör mig de senaste månaderna! Älskar er så jäkla mycket & är så glad att bi ställer upp för mig <3

Fick dock också inse vilka som har varit i ljuset med mig, valde att svalna av lite. Det känns läskigt & jobbigt, men hoppas av hela mitt hjärta att det bara är en fas.

Så 2013 , jag välkomnar dig med öppna armar!
Jag ska bli mamma, jag ska flytta hemifrån, jag ska på semester med mamma & babyn. Detta kommer bli ett händelserikt men förhoppningsvis ett roligt år!
Är förväntansfull på vad detta år kommer bjuda på, vet att det kommer bli en del prövningar , men vet också att jag kommer klara det med stöd från er mina nära & kära! <3

Tack underbara ni, Fisi, pappa, Micke & mamma för att ni står ut med mig & mina utbrott & upp & nedgångar inför min roll som mamma! Jag älskar er så jäkla mycket! <3 familj & vänner , ni betyder allt för mig. Tack för att ni finns! <3

/ sanera


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dig också jättemycket finaste!!! <3 // Moster Lisen :))))))))))))))))))))))))

2013-01-02 @ 19:51:23
Postat av: Sanera

<3 <3

2013-01-03 @ 10:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0