Stackars skruttski ❤

Ooooooj vilken natt/ dag/ kväll..

Igår preciiiis innan emmi & Hugo kom över så kände jag att Albin var varm & tog temp, han hade feber.. 37.8 det är inte så mycket, men mycket för han ändå.. Hans temp ligger på 36,6 i vanliga fall.. 
Han var verkligen påverkad av febern, han hade gnällt hela dagen & jag förstod inte varför.. Men sen förstod jag ju.. Min lilla älskling var sjuk!

Sen dröjde det ej så länge innan spydde ner HEEEEELA mig & helaaaa han själv.. Visste inte att så mycket spya fick plats i en liten kille 😳

Fick i han lite mat vid 16, sen dröjde det till 02 på natten innan han åt ordentligt igen..

Micke jobbade kväll så jag hade han själv på kvällen.. Han hade feberyra & gnällade, låg i min famn hela kvällen ❤ 

Han fick Alvedon från 16 & sen var fjärde timme. Senast kl 05 inatt, men då bajsade han 5 min senare..

Inatt var det mickes natt, men sov knappt 4 timmar.. Man kan inte sova när ens älskade son är sjuk & ligger & gnäller för att han har ont & feber. Runt 2 tar jag upp han & hör bara hur magen vänder sig & sen var hela jag dygnsur igen! Albin med... Sen fortsatte Albin spy ner pappan, så han fick ställa sig i duschen..

Sen fick vi sova lite.. Till 8. Sen under dagen har han somnat lite i min famn.. Imorse så var han pigg & jag kände igen han , glad, pratig & skrattades :) 
Tänkte; nu är febern på g ner! 

Och det var den & jag tänkte att detta skulle gå ur nu.. Men icke. Sen gick febern upp till 37.9  igen. Kämpade hela dagen för att ej ge Alvedon , ville ha lite koll på hur han mår utan det i kroppen.. Så nu har jag inte gett han det sen 05 inatt! 

Sen gick febern ner igen & sen upp.. Så har det hållt på .. 

Hade tid hos läkaren kl14.40 , gick en promenad så han fick luft & sova lite.. 

Hinner knappt sätta mig ner med Albin i väntrummet innan han KASKAD spyr hela mig, hela han & halva vagnen.. Nu kom det liksom i två omgångar lika mycket.. 
Som tur hör en av bm (BVC & vc ligger i anslutning till varandra) som jag hade i mammagruppen, så hon kände ju igen oss & hjälpte oss.. 

Stackars min kille :( helt likblek..

När han spydde så bajsade han så att det läckte igenom.. Efter dr så fick jg byta på han & då kissar han såklart ner mig & han HAHAHAHAHA. Jg kände då liksom att jag måste vara någon jävla superwoman. Skrattade bara.. Hehe. 

Läkaren sa ej så mkt.. Han är speciell alltså haha. Han sa att det är en bakterie & hoppades att jag & Micke Inte blivit smittade.. *peppar peppar* jag som har världens sämsta imunförsvar , verkar ha klarat mig?! Nä skulle inte ha sagt så haha. Mår illa men är nog för jag är trött.

Men efter dr så kom vi hem & jag skulle byta bajsblöja .... HAHAHAHAHA då bajsar han diarré över hela skötbordet & hela golvet....

Efter denna bibel förstår ni nog detta;
Jag är helt slut & det är jobbigt att se sin lilla kille så orklös! Man känner sig minst sagt hjälplös.. 

Micke stannar hemma imorn & hjälper mig! 

Albin somnade nyss.. Skönt, min lilla älskling. Hoppas natten blir någourlunda .. ❤❤❤❤❤❤

Albin har varit förkyld en gång, men annars är detta första gången han är sjuk med feber utöver vaccin, & han har ändå levt i 7 månader! :) 





/ sanera 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0