En vit jul

Svabbat- check!
Målat naglarna- check!
Gjort knäck- check!
Trött som en jag vet ej vad - check!

Osv.. Ligger på soffan & väntar på att Micke ska komma hem.. Igår skrattade han åt mig när jag gick & kolla alla klappar, klämde & kände.. Haha som en femåring ;) 

Åh julafton imorn! Det är dock inte alla barn som längtar.. Idag går många små barn & lägger sig med magont & ångest, för att dom vet att deras föräldrar kommer bli berusade & kanske bli otrevliga eller så.. Jag har en kusin som hellre jobbar på julafton så han ej kan åka hem pga alkohol.. Det gör ont i mitt hjärta att det är så! 

Jag är så glad över att min pappa har gett oss vita jular i 14 år, även fast andra har varit fulla så har pappa varit tryggheten. ❤❤❤❤ alla barn har det ej så. 
Jag tycker det är obehagligt att dricka när jag har ansvar för Albin.. Tänk om jag snubblar till? Eller något annat.. Ibland tänker jag att ja men jag tar ett glas.. Men sen känner jag att det vara känns onödigt. Så känner jag, sen får alla andra göra som dom vill! Nyårsafton kanske jag tar ett glas eller två, men bara så att jag ej blir berusad. Jag tycker felet är när en förälder blir så full att han/ hon ej kan ta hand om sina barn eller när barnet känner sig osäker med sin förälder.. 

Det jag ville säga är att jag försöker i samma anda som min far & vill vara nykter & att min son ska vara trygg med mig & hans pappa. Att Albin aldrig ska känna obehag när mamma eller papps tar ett glas, aldrig behöva oroa sig. Det kommer Jag alltid kämpa för , att han ska vars trygg oavsett högtid! :) 

Önskar jag kunde ta hand om alla barn i världen & alla hemlösa som imorn sitter ute & fryser! Världen är bra orättvist! Men jag är så lycklig för min stora fina familj & jag vet att jag en dag kommer kunna hjälpa dessa barn & hemlösa på något vis .. <3

Nu ska jg hoppa i duschen! Mickey kom med en stor trisslott, vann iaf 60 kr haha! 

Snart julafton! Ska sova snart känner jag också.. 

God jul! 

/ sanera 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0