en uppdatering om allt & ingeting

Har inte haft tid/ ork att titta in här.. Albin spydde på lördagen hos mormor..  på fredagen vägrade han äta. från 14,30 till 8,30 på lördagen åt han inte.. fick i han liiiite fruktpure.. men nu mår han mycket bättre! han har ju haft diarre & bajsat flera ggr per dag, men nu går det mot det "normala" (man vet typ inte vad normalt är när dom är små, för så fort man börjar tro att det är på rutin så ändras det..) men idag har han bara bajsat 2 ggr!
 
testade att ge han morot idag för att börja gå över till mat igen.. men han gillar verkligen inte bara morot. det går oftast när det är blandat med något. men annars nej. testade även pytte advokado men det var ej heller poppis.. leverpastej, det var poppis! 
 
när albin blev sjuk & vägrade äta så dom på 1177 att jag skulle ge välling för det är skonsamt för magen & för att han behöver mer näring än ersättningen.. jag vill ju egentligen inte ge välling för jag har läst en massa skit som finns där i osv. MEEEEEEEEEN. har pratat med bvc marie & sökt en massa på internet (fuck alltså , det var bättre förr när man inte kunde vara så jävla medveten!) och som marie sa så är barnmats marknaden så jäkla kollade osv, man får inte stoppa i vad som helst.. nu ger jag majsvälling från semper, helt ok ingredienser ändå eller vad ska man säga.. egentligen vill jag ju bara ge ekologiskt till albin men nu var det micke som handlade vällingen på den dåliga coop. 
 
det jag skulle komma till var att;
jag har ju gett albin gröt ist för välling, för jag inte har velat ge välling. och nu så gav jag det & han gillar det verkligen, han får välling morgon & kväll. 
och idag när jag la prinsen så gav jag han vällingen & han var så JÄKLA trött så han somnade som när han var mindre = med flaskan i munnen! det har han ej gjort på fleeeeeeera månader, GULLE. & då satt jag med han lääänge i min famn & kollade på han.. och då insåg jag; när vi slutar med ersättningen så försvinner ju flaskan & det är albins lilla tryggheten & vår älskade mysstund.. så jag vill nog ge välling iallafall. ett bra sätt att varva ner (om det inte är sötningsmedel i förstås..) 
 
kan göra min egna välling såklart.. men typ alla recept finns med ägg osv & jag vill ej ge ägg hela tiden till han.. men men, vi får se hur det blir.. men kommer fortsätta ge välling än så länge! 
vill börja komma igång med mat igen till han, men vill inte stressa på hans mage heller..
 
igår fyllde min älskade babyn 11 år!! så vi var där & firade henne :) idag har vi bara varit hemma, gick en liten prommis lilla familjen.. micke blev ju magsjuk han med , hade diarre i flera dagar stackarn :( men idag var han tillbaka på jobbet..
 
nu slökollar jag "ring så golar vi" (=efterlyst).. pratade med pappa i telefon.. HAHAHAH stackarn.. två döttrar. ena har flyttat hemifrån men inte fan blev det lättare för det va ;) 
 
hmmmmmm.. ska man göra kolakakor? eller är man för trött för det?
 
idag gjorde jag lax/spenatpaj med keso, haha alltså albin skrek så det blev lite kaos där ett tag, den blev helt ok .. tvingade i mig resterna av albins advokado med maaaaaaaassa keso. gillar inte advokado egentligen.. men men, hehe det var väl gott ;D 
 
förresten i måndags var jag änrligen hos sjukgymnasten! har förmodligen en överrörlighet i ländryggen efter min svåra foglossning. ska göra övningar & hoppas att det hjälper annars måste jag söka till läkaren.. imorn ska jag tillbaka & gå igenom övningarna..
 
åååååååh varför kollar jag efterlyst?! om jag inte var mörkrädd eller rädd för människor redan så vad fan är jag nu?!??!?! bajs. vilka jävla människor det lever i vår värld! så jävla äcklad.! 
 
världens finaste lilla tomtenisse!! <3
 
p.s nu skrek min lilla prins. hemskt skrik.. usch.,. när ska nattskräcken försvinna?! 
 
/ trött mamma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0