albins första jul (igen)

här kommer inlägget om Albins jul!
 
 
Först på morgonen så öppnade vi lite paket här hemma, bara vi 3 lilla familjen. vi myste (medans jag stressades som vanligt haha). runt 10,30-11 åkte vi till mickes föräldrar. påvägen dit såg jag flera hemlösa människor & det gör SÅ ONT I MITT hjärta att se dom ute i regnet, en man gick & försökte hitta pengar i en patuomat. satt på bussen , men annars hade jag såklart gett han pengar.. 
vill verkligen göra något för alla hemlösa/utsatta människor. inte bara på julafton, utan alla dagar.. 
 
nu kom jag av mig.. men men..
 
hos mickes föräldrar åt vi jullunch & myste väldigt mycket. albin kunde inte somna, för mycket att kolla på.. av mickes ena bror fick vi (eller ablin snarare ;)) en tv! gissa om micke blev glad?! haha, han hade tänt fråga om han fick köpa den.. 
 
vi åkte hem strax innan kalle & här hemma väntade min farbror & pappa. vi kollade lite kalle & gjorde ordning här hemma. mina vänner, att göra något med min farmor & min pappa..... ja det är inte det lättaste. pappa säger hur det ska vara, sen kommer farmor och gör EXAKT så fast EXAKT tvärtom hahhahaha.. MEN tillslut fick vi upp bord & stolar i vardagsrummet ;D 
 
mamma & co skulle åka direkt efter kalle. som slutar 16. så dom skulle vara framme senast 16,40 kan man tycka. men som i vanblig ordning så drööööööööjde det. alla var hungriga., pappa ställde fram sillen. sen ställade han tillbaka den. haha. 
 
17,30 kom dom... sen tillslut blev det MAAAAAAAAAAAAAAAAAT: julmat är så gott!!!!!!!! min favorit är min farmors revbensspjäll. åt hur mycket som helst. sen skinka med potatis & röbetssallad. äter ju bara en skinka haha & det är julskinka ;D 
 
 sen var det dags för julklapps utdelning. 75 % var typ till albin.. fast å andra sidan stämmer inte det, för det känns som att jag & micke fick hur mycket som helst.. albin var super trött stackarn, han öppnade lite m,en det var liksom kaos. så vi la han .. 
 
jag hade nästan ingen aning/ koll på vad vi fick av vem.. höll på att missa ett kuvert från min farbror med en del pengar i.. 
 
det var hursom en hur mysig jul som helst! trots mycket folk! <3 älskar min familj/släkt, dom finaste som finns!
 
detta kommer jag ihåg nu i mitt huvud vad ALBIN fick i julklapp:
- KLÄDER. 
- aktivetstavla. som han älskar.
- bultbräda. den är rolig.
- bitleksaker. skönt för hans tandkött.
- toasits till senare.
- en hel del leksaker. tex. ett "hus" som har mönster/ form som man ska passa i. 
 
nu står det still...............
 
vad jag & micke fick i julklapp (som jag kommer ihåg nu);
-pengar.
- 1 års förbrukning på blöjor.
- vantar
- presentkort på lina matkasse.
- tofflor fick jag.
- böcker, tex. för matlagning, matlagning för barn osv.
- doftpinnar & ljus av världens bästa fisi <3 
- vinglas av världens bästa fisi. 
- stekpanna. (micke har inte testat den än, men ändå "smeker" han den & säger att han älskar den??? hahahahaa knäpp.)
- far & dotter dag!!!!! <3 
 
och nu minns jag ej mer........ som sagt! hur bra julafton som helst & grymma/välbehövliga klappar, känner mig sjukt bortskämd.. förväntade mig inte alls mycket <3
 
jag är så glad över denna dag & kommer minnas den länge. utan bråk, bara mys & massa härligt <3
 
bilderna är på kameran. orkar ej ladda över dom nu...
 
/ sanera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0