sentimental

pappa & fisi kom över & myste med oss idag. dom gick ut med albin en stund så jag kunde städa iordning lite här hemma! SER FÖR JÄVLIGT UT, spyyyyyyyyyyyyyyr. imorgon ska mickey dammsuga, MÅSTE göras .. längesen & det går inte för sig när man har en liten bebis hemma!
 
tack för att ni hjäpkte mig med min lilla prins <3 
 
nu sitter jag här i köket med tända ljus & lyssnar på "adele", micke är hos en kompis & badar & baustar & lilleman var en tröttis idag. inte nog med natten, men sovit en del på dagen/ kvällen & så vaknade han till lite innan 21 & jag skulle sätta på han pjamas osv , han somnade på skötbordet & sen så ammade han i typ 4 min & nu sover han.. vi får väl se hur länge ;) 
 
mickes natt inatt, men eftersom jag är så jäkla snäll så tar jag honom nog ändå. haha det handlar mest om att han har sovit halva kvällen & jag saknar honom & vill ha lite gos. 
 
mina föräldrar gjorde ju slut när jag var typ 6 år eller något sånt, så det har varit en del tjafs osv.. men men.
 
nu när jag har fått barn & går igenom allt som har med att bli mamma att göra så tycks min mamma berätta mer & mer saker jag inte visste haha. med anledningen att hon inte vill att vi ska göra som hon gjort..
häromdagen berättade hon att pappa & mamma hade varit ihop i 3 månader innan hon blev med barn.. TRE MÅNADERRRRRR?! sen fick dom missfall & sen fick dom mig. men iallafall. haha. chockad blev jag. då sa mamma "jag ville inte säga något för då kanske ni skulle få ider" haha.
hon & min far är VÄLDIGT nöjda med mitt val av far till mitt lilla barn. (& så är jag väldigt nöjd med fisis val av bondeeeeeeeeee, antåååååååååååååååååån... ) 
 
men iallafall. mamma & pappa har börjat minnas en massa från deras tid ihop & berättar der för mig. och det är jag så jäkla glad för. för när dom berättar det så ser jag att en gång för jävligt längesen så har dom älskat varandra. och det är skönt för mig att se. för dom två är mina bästa personer, dom har format mig & gjort mig till den jag är. och ,mamma säger att det är vissa saker hon önskar hon gjort annourlunda.. tex .. så kröp hon ut från mitt rum när hon hade nattat mig. HAHA. så när hon var nästan var ute hörde hon "mamma, vart ska du?" HAHAHAHAHAHAHAHA.. mormor sa att det var jobbigt att natta mig. STACKARN. 
men mamma sa att hon knöt mig nog liiite för hårt, navelsträngen kommer nog aldrig klippas där. men jag ser inte det som ett problem. hehe. 
 
men jag älskar min mamma & pappa så jäkla jobbigt mycket. jag är så glad & tacksam ALLT dom har gjort för mig. det har inte varit lätt. blod, svett & tårar. men här är jag idag. med ett eget barn att uppfostra, & ibland är jag rädd. kommer jag göra rätt?
men jag vet att jag kommer klara det med mina föräldrars råd & hjälp, på vad man ska göra & inte. mina föräldrar kanske inte "typiska" för'ldrar, men dom är dom bästa & mest perfekta föräldrarna enligt mig. 
 
mamma sa häromdagen "ja & så ibland fattar inte männen att vara hemma med ett barn är ett jobb det med.!"
jag: nja, tycker ändå micke försöker förstå. sen att han inte rikitgt inser hur krvänade det kan vara ibland..
då sa hon: kenny har aldrig haft förstående. men din far.. han förstod. man kan inte säga något om det, han tog hand om er & dagbarnen vi hade, hjälpte till & lekte. han förstod.
 
när dom säger såna fina saker om varandra blir jag så glad. & att mamma berättade att hon har bara älskat två killar i sitt liv. och en av dom är min far. 
 
så vad ville jag få ut av detta inlägg? jo att jag börjar bli vuxen nog att se saker i flera perspektiv. & tydligen tillräckligt gammal för att få höra hela sanningar. hehe. 
 
jag är så tacksam för mitt liv. det är inte alltid lätt att hitta sin roll som relativt nykläckt mamma, men jag försöker. & jag skulle aldrig någonsin byta ut det. jag älskar mitt liv som det är. & jag älskar alla mina människor omkring mig så mycket. mamma säger att jag har så mycket kärlek. det stämmer nog. & att jag är dagdrömmare & en tänkare. det stämmer också. 
 
för ett år sen .. ALDRIG skulle jag tänka mig att jag då ett år senare skulle sitta i en lägenhet i stureby & vara mamma till världens finaste lilla kille. ibland blir inte livet som man har tänkt sig, det blir så jäkla mycket bättre!
 
tack för att ni alltid finns där & stöttar mig i alla mina beslut. jag älskar er. 
 
 
/ sanera
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0