En första gång

Igår sov lisen hos oss , mysiiiigt! Sen gick jag, Fisi & Albie till vårdcentralen för att kolla prinsens öga.. Vi fick minst sagt en eh aa sprallig (?) dr? Hahaha 60 + & ja .. Vet inte vad man kallar det .. Kallade in Albin "Lars Albin osv?" Haha.

Han sa att der förmodligen inte var något att oroa sig för , han tyckte dock att ett pupillen var lite större även i ljuset.. Vi får remiss till st Erik barn ögonläkare. Sen när vi hade gått ut ropade han in oss igen. Han hade väl googlat att man skulle lysa i ögonen också hahahahah , jag hade aldrig gått därifrån utan en remiss. Jag litar inte på vårdcentralen & än mindre när det gäller min prins.

Sen åkte vi till Globen & det blev en massa shopping till Albin. Nog för att jag är tjock & inget passar , men jag ORKAR inte ens leta kläder till mig.. När lisen kollade runt lite till sig själv så försökte jag sen gav jag upp & stod brevid ist. Haha.

Myyyyysdag <3

Sen åkte vi hem & åt middag med mickey! Sen kom mickes föräldrar som skulle passa Albin då vi skulle på bio, vi såg the heat, skitrolig! Skönt att få komma iväg bara vi två, men när vi gick förbi snaps & hängde lite på mackans jobb så kände jag att jag är så glad att jag inte sysslar med sånt & ät så lycklig för min lilla familj! ❤

Här hemma hade det gått så bra , "tyvärr" hade han sovit heeeela kvällen.. Hehe det tyckte dom var lite tråkigt. Men det är lite jobbigt att vara bebis ibland hihi..

Ligger med Lilleman på bröstet. Han brukar vakna runt 8-9 & sen somna 11-12, men idag har han somnat i à 40 min & sen vaknat. Så NU insåg jag stt det är bara släppa allt & låta han få ligga i famnen, verkar som att det är närheten han vill ha, trots att han blir så varm & helt svettig!

Mickes kompis Linus var över en stund på förmiddagen! Mysigt. Han kommer över så fort han har tid, det är kul att se vilka som är dom "riktiga" vännerna som är kvar trots bebis. Höhö.

Ikväll blir det grill hos Samuel & Emma , trevligt.. Jag gillar att umgås med Albins farbröder & "fastrar" för jag vet hur mycket jag älskade att vara med min farbror när jag var liten & det är något jag vill att Albin ska få uppleva med!

Har hunnit färga håret (rött), ögonbrynen osv också. Det var på tiden.

Fyfan vilket tråkigt inlägg, det tyckte Albin med för han började gallskrika.


En sak jag önskade någon sa till mig innan bebis kom: sömnbristen är värst. Inte så hela tiden utan att man bara ALLTID ligger minus med sömn & tålamod med varandra (mig & mickey) sinar känner man ibland . Jag försöker men ibland blir jag monster Sandra, eller Cherry som Micke kallade mig när jag hade mens. Nu har jag inte mens & inte haft det på ett år men jag har bog varit jävla massa Cherry ändå.

P.s idag har mina fina killar namnsdag! Grattis mina fina Lars! ❤

/ sanera


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0