slempropp

sitter i soffan & försöker tänka på annat  än min rygg som gör så ont & en flubber som TRYCKER sig mot min höger sida, liksom vrider sig.. det gör ont. känns som mina revben & lungor trycks undan. men å andra sidan har det blivit lättare att andas nu när magen har sjunkit ner.. så det är ju alltid bra.
micke är hos phille & kollar fotboll. jag sitter i min gröna mysdress som jag fick av min älskade far igår! :)
 
idag gick min slempropp! märkte imorse att jag hade mer flytningar än vanligt, men tänkte inte mer på det, bytte trosor lite oftare bara.. sen ska jag precis åka & hämta mitt idkort.. men när jag kissar & torkar mig är det som att det liksom inte blir torrt.. typ som när man har haft olja i murran, går liksom att torka 100 ggr .. sen helt plötsligt har jag massa genomskinligt slem på mina fingrar..
ibland är det som att jag glömmer att jag är gravid, så jag blev lite rädd först & trodde ngt hade gått sönder i mig, sen kom jag ju på att jag är gravid & det förmodligen var slemproppen & då blev jag ju JÄTTERÄDD. min tanke var "men jag vill inte föda nu." haha.
men ringde mamma som blev lite hysterisk haha, nedå men hon sa åt mig att ringa till förlossningen, efter 10 min kom jag fram.
 
när slemproppen går är det ett tecken på att förlossningen är på gång & man ska börja förbereda sig på det, men som sagt så kan det ta dagar.. veckor läste jag också..
 
då sa barnmorskan att det var slemproppen & det inte var någon fara , jag ska inte bli rädd om det kommer lite blod.. och så frågade hon mig om jag kände bebisens rörelser (oh ja, jag har en väldigt livlig bebbe.) & om jag hade några sammandragningar.. nej inte så mycket.. men då var jag så nervös & chockad så jag tror inte jag kände något alls haha. men hon sa att när vattnet går ska jag ringa på en gång, men det kan dröja 1-7 dar innan själva förlossningen drar igång. läste på nätet att det kan till & med dröja veckor.. vi får väl se! hur som så känns 20e maj som jag gissat på lite långt ifrån kanske.. hahha..
 
ringde micke sen och berättade .. HAHAHA. han: du skojar! jag: neee.. han: nej? men vad gör vi ? ! vad ska vi göra nu!
jag: du ska fortsätta jobba & jag ska hämta mitt idkort..
han: behöver vi ej åka in till sjukhuset?
jag: näää, kan dröja flera dagar..
 
så efter jag hade berättat det sa han att han hade mått illa hela dagen & knappt kunde jobba (tur att han jobbade med sin bästa kompis haha..) för att nu har verkligheten kommit ikapp söger han.. han har gått här hemma och ba : sandra!! jag ska bli pappa!!!! hahahaha....... stackarn.. jag tror han kommer att svimma någon gång .. han säger att han funkar såhör haha, att det är först nu han fattar att han ska bli pappa. min lilla älskling.
 
alla frågar om jag är nervös, jag var så jävla rädd först & tänkte "NEJ JAG VILL INTE FÖDA!! jag ska har eda på en gång! jag vill inte att flubber kommer nu.. massa saker kvar att fixa.." sen insåg jag att jag inte kan göra något alls åt saken & att bebis kommer när bebis vill & jag får ta allt som det kommer.
 
det roliga är ju att jag var hos bm igår & då sa hon det såg ut på mig att det börjar bli dags.. för att jag hade så ont i ryggen & jag brukar alltid vara så glad & le hela tiden.. nu såg jag lite besvärad ut & svettades som en gris.. mina läppar (på munnen) var svullna också, det brukar vara ett tecken också..
 
då blev jag ju så glad när hon sa så! och så idag innan proppen gick ringde hon & så bokade vi en ny tid , nästa vecka 3e maj.. då sa hon det gör ju inget om det hinner komma en bebis.. håller med henne ;)
 
 
bara nu när jag skrivit detta inlägg har ryggontet eskalerat något fruktansvärt & flubber trycker som in i helvete , typ både neråt & uppåt! känns lite konstigt.. undrar om det är ngt på G?
men har ej haft några "riktiga" sammandragningar idag .. men dom brukar ju säga att ryggontet är en början på värkarna , men å andra sidan har ju jag ju haft ont i den ett tag.. vi får helt enkelt se.
 
ja du.. jag & micke som skulle mysa & äta middag ute & gå på bio innan flubber kommer.. undrar om man hinner det? på fredag hade vi i alla fall tänkt oss det.. men kan ju dröja flera dar också.. värsta fall veckor!
 
nu ligger min lilla tokbebis på min högra sida så magen är helt sne! och FAN vad det trycker på höger sidan om ryggen & ljumsken då ......
 
 
haha btw, det första micke sa idag när han kom hem: du förstår väl att det inte blir ngt sex nu va? det är ju öppet till bebis!
 
HAHA.. nejdå.. man kan nog ha sex ska han se ;) ska googla på det ämnet nu..
 
ursäkta bibeln.. hehe..
 
nu ska jag försöka ordna plats åt blöjor & babygrejer i badrummet.. vill inte ha det i det äckliga pisskåpet, men verkar inte finnas ngn annan plats!
 
sen blir det nog lite daimglass..
 
måste klaga en gång till; FAN VAD MIN RYGG GÖR ONT ..................... morr..
 
 
 
dags snart eller luras du bara, lilla flubber? <3
 
 
 
/ sanera
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0