Sammandragningar

Igårkväll när jag skulle sova fick jag sammandragningar.. Som gjorde ont.. Och bm sa att då skulle jag öva andningen, hahahaha.
Smärta & jag funkar inte så bra ihop, när jag får ont spänner jag hela kroppen & så börjar jag frysa för jag slutar att andas & spänner mig.
 
EXAKT tvärtom mot vad man ska göra när man har sammandragningar eller sen på förlossningen.. 
 
Så Micke sa åt mig att andas & andades med mig.. Ville klappa till han för jag vill bara blunda & hyperventilera, men det fick man ej för han! 
 
Vilken tur att jag har han som hjälper mig.. <3 
 
Alldeles nyss hade jag riktiga sammandragningar igen! Och ondare & intensivare än igår.. Så nu satt mickey här med mig& sa åt mig att andas igen, "nä men nu slutar du ju andas..!" Haha .. 
 
Är lite rädd nu inför förlossningen.. Och det läskiga är - hur skiljer man förvärkar/ värkar / sammandragningar? Sammandragningar ska ku inte göra så ont.. Men å andra sidan är det tyvärr nog inga värkar , utan bara livmodern som verkligen tränar.. 
 
Men det känns över magen & slidan liksom, som mensvärk typ.. Eller det är olika intervaller.. Nu har dom
Börjar avta, men mensvärken sitter i.. 
 
Tyvärr mina vänner så tror jag inte att flubber kommer komma än! Bara min kropp som jävlas lite.. Jag har en känsla av att jag kommer veta när det är dags!  
 
Idag har jag Anna & mickey myst i fina vårvädret! Spanat hus & lekt :) myyyys.. 
 
Nu ska jag mickey krypa ner i sängen & kolla geordie shore ... Hahaha åh herre lilsom, men bra roligt är det! 
 
/ sanera 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0