hemsk natt

ligger på soffan & läser "vänta barn".. har precis ringt & grattat min älskade mormor som fyller 78 år idag! <3 vi pratade en massa om förlossningen osv.. hon berättade en massa om sina 3 förlossningar, så otroligt att hon minns så mycket.. det var hon som sa det, inte jag! haha :) men kommer nog få en lååång förlossning om man kollar på mamma & mormor, med morbror & moster tog det över 1 dygn, men med mamma gick det väldigt snabbt!
 
vilket jäkla väder det är ute.. skulle ju ta en promenad.. men blir nog att stanna här i soffan under filten & läsa mamma böckerna.. borde städa här också, ser för jävligt ut! men jag orkar inte för jag vet inte var jag ska lägga allt .. hehe..
 
inatt har jag sovit PISSDÅLIGT!.. såhär dåligt har jag inte sovit på lääääänge. när vi la oss i sängen & skulle sova så fick flubber hicka & ligger som vanligt på den sidan jag ligger på så hela magen tyngs ner & då känner jag hickan ännu mer eftersom det "tar emot" mot sidan haha.. kunde ej byta sida för jag har så ont i min högra axel, typ en nerv i kläm.. så kunde ej somna med en mage som hoppade upp & ner.. sen ville flubber inte heller somna på en gång.. trots allt pussande & pratandes & mys & klapp från pappan.. :)
 
tillslut somnade jag och vaknade typ 1 timme efter att jag hade VÄRLDENS halsbränna, och innan jag visste ordet av så hade jag galla i munnen. FYFAN vad äckligt.. spysmak som aldrig går bort, ovasett hur mycket tandkräm eller listerine man tar..
men då gick jag upp & drack en massa vatten.. 2 timmar senare hände samma sak.. och kunde inte sova för det brände så mycket i halsen .. och låg bara & rapade.. sen när jag väl somnade så vaknade jag av att jag var tvungen att kissa & halsbrännan höll fortf i sig.. och sen började jag drömma massa mardrömmar.. och var jätteledsen & sen var jag tvungen att kissa...
 
så ja, det var inte så kul inatt! ska ta samarin idag innan jag lägger mig! mormor berättade att hon hade så med morbror & kunde knappt sova alls pga halsbrännan .. fyy..
 
jag har börjat med en olja som man ska smörja in mellangården med innan förlossningen så att man förbereder huden där så den inte spricker upp lika mycket! och eftersom jag inte når eller ser ngt dit hahaha så har jag struntat i det för att jag tyckte att det var jobbigt att be micke om det. men sen insåg jag att jag är ännu mera rädd för att spricka & vi har kommit så långt i vårt förhållande under denna graviditet så inget är längre äckligt eller konstigt haha..
 
men i alla fall.. vi fick ett skrattanfall.. micke hittade inte för jag var så svullen så han kunde kanppt se ngt hahahahaha & sen sa "men jag vet inte var mellangården ligger på tjejer! det ser inte ut som på mig! känn här! jag har hur mycket mellangård som helst!!" hahaah åh herregud vad vi skrattad
e. men det gick nog bra tillslut..
 
en av mina favoriterbilder från fotograferingen;
 
så fina mina älsklingar <3
 
 
/ sanera
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ems

Åh! Fin bild!! <3

2013-04-18 @ 14:00:57
URL: http://gallanbrallan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0