verkligheten..

Kollade nyss på nybyggarna ......
 
åh, jag kan inte fatta att folk har det såhär i sverige. Men det är ju verkligheten & den är hemsk & gör ont.
men det är fruktansvärt, en kille är 23 år & hållt på med droger i 10 år.... sen han var 13.. när jag var 13 lekte jag typ fortf med barbie haha..
 
Gillar Anders, han följde med dom och skulle också vara hemlös några nätter.. går till ett härbärge (vi har tak garanti här) men det var fullt & alla härbärgen stänger 19, så han fick hitta ngn annanstans att sova. så träffar han en kille som sa att dom kunde hitta ett ställe. då börjar han bryta in sig i en källare..
anders säger då: men vad gör du? detta är ju inbrott, det är olagligt..
killen: men vad trodde du?
 
men tillslut hittar dom en källare där det var öppet & där dom kunde sova.
 
många av dom hemlösa vill inte bo på härbärgen för att det finns droger där & dom känner sig ej trygga + vafan hjälper det att alla härbärgen stänger kl 19?!
 
jag önskar att jag kunde öppna ett ställe för hemlösa som verkligen är hemlösa & lyckats sluta med droger, och på mitt härbärge skulle det vara 100% nolltolerans mot droger & på så sätt skulle dom hemlösa kanske känna sig lite mer trygga. och par skulle såklart få sova tillsammans.. Och det skulle ha öppet till sent på natten iallafall. och min pappa kanske kunde prata med dom, lite som gruppterapi. 
 
det finns ETT härbärge för par.. med typ 2 dubbelsängar! alltså??? kärlek är fan jäkligt viktigt!
VAKNA POLITIKERNA FÖRFAN.............????! man blir ju trött. & ledsen såklart.
kvinnor.. fyfan blir antastade , slagna..
 
fast det lär ju inte hända om jag inte vinner några miljoner. men det är verkligen min dröm. då skulle man verkligen vara stolt att man hjälper dom utsatta.
 
det "roliga" jag finner i detta är att jag som VILL hjälpa till , liksom kan stå ute & dela ut soppa osv, nää istället söker nästan alla volotärer till deras secondhand butik eller så. istället för att utöka liksom ställena på att dela ut mackor och så.. jag vill inte jobba i en butik gratis, det känns inte som att man direkt hjälper till liksom. jag vill ut där och hjälpa dom direkt. och liksom jag har flera gånger FÅTT RINGA till dom och pratat med olika personer för att komma någon vart. vill man inte ha sån hjälp eller?
 
på mitt härbärge skulle alla få hjälpa till som ville & det skulle vara enkelt att söka. man behöver ju en lokal för detta. och då behöver man investerare osv, och vem vill investera i projekt som kommer kosta pengar , men inte ge några pengar? inte många..
 
drömma kan man ju. men blunda behöver man iallafall inte göra för verkligheten. vi måste hjälpa våra medmänniskor. alla kanske inte vill hjälpa till gratis, men köp en situation stockholm någon gång, KÖP en macka.. gör bara något litet. så vi vet att det fortfarande finns hopp om verkligehten. man vet ju aldrig , om 10 år kanske ni eller jag bor på gatan. nu tror jag inte det. men jag menar , det är väl INGEN som tror att dom ska hamna där?
och jag hoppas verkligen INGEN skulle behöva bo på gatan.. men, nu är det så... och det gör mig så jäkla arg & ledsen.
 
och nu kollar jag efterlyst & blir ännu mer deprimerad.....
 
/ sanera

Kommentarer
Postat av: Anonym

sandra du är väl bara för bäst <3

2012-09-20 @ 01:43:17
Postat av: Anonym

håller med, grät när jag såg det programmet! och grät när de visade när Linnea för första gången på flera åt fått ett eget hem, hon var bara 20 och var hemlös, fd knarkare och prostituerad.. fyfan vad heeeeemskt!!!!

2012-09-28 @ 15:22:51
Postat av: Anonym

just det, det var emmi som skrev nyss ;) hehe.. glömde!!

2012-09-28 @ 15:23:12
URL: http://gallanbrallan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0