helt jääävla ointressant

här sitter jag i okristligtid (= för allat jag har hunnit göra denna morgon) & har hunnit äta frukost, sminkat, klätt på mig, missat ett tåg, varit på infomöte på mässan, satt på en tvättmaskin, väckt min syster som låg & sov när jag kom hem trots att hon började för 50 min sen .. och nu ska jag baka muffins.

kändes jävligt VÄRT att gå upp 7 för att åka på ett helt ointressant möte i 40 min för att sedan åka hem igen. men det är väl så att vara vuxen.

imorse insåg jag att jag är alldels för trött för att hålla på med att passa tider. typiskt. har varit "arbetslös" nu ett tag & det har varit jäkligt skönt, har gjort massa ändå. jobbat, hjälpt till på röda korset. ja, tack vare mig och alla andra volontärer så ska röda korset sparka typ 70000 människor. jävligt bra för arbetslösheten. där får man för man gör en god gärning. typiskt.
livet är ganska ironiskt va?

snart börjar grönan för mig, 19e maj. och då blir det hets igen, så det är nog ganska bra att jag har "vilat" lite nu.

det här med att jobba är väl ganska överdrivet kan jag känna..? varför kan inte alla bara sitta på en äng & dricka rosé & njuta av livet? släng in lite brie också. mm, det skulle vara fint. men nu funkar ju livet inte så. för att kunna göra detta så förutsetter det tyvärr att man har / haft ett jobb så man kan köpa rosé:n & brien. och ha arbetslösa vänner som kan joina en.

sådär nu har jag börjat prata om något helt ointressant igen. men det med rosén & brien är kanske det våran regering gör när vi inte kollar på dom. man undrar fan vad dom gör egentligen, inte fan jobbar dom kan man tro(?)

har jag något mer på mitt lilla hjärta då?
alltså varför jag slutade skriva här ett tag var för att varje gång jag loggade in här kändes det som om att jag inte hade något att säga, och har man inte det ska man ju vara tyst (säger dom). men återigen hade jag inget att säga, men fick massa (ointressant) sagt. haha. ja jag kanske borde bli politiker iallafall då. dom säger ju massa hela jävla tiden, men inget vettigt kommer ut.

och nu får kära ebba grön citera hur man kan känna sig i dessa "sovstäder" ibland..
Vi tröttna på tunnelbanan
fick spel på monotonin
dom här döda sovstäderna
där folk inte rör en min
vi ville bara ha ett plejs för såna som oss
vi ville bara ha nånting för oss


haha kom och tänka på en kommentar i stanton från typ carro eller mathias..
- sandra, du är ju faktiskt ganska smart när du är seriös!

ja, och seriös.. det ska man ju vara (ibland).

åååååhåhåh nu har jag fått ihop ett helt värdelöst, icke intressant inlägg! för dig emmi! så nu kan du ju låtsas att du jobbar i några minuter hehehehehehe. *skoja* du är så duktig så!

vilket fick mig att tänka på ännu en kommentar..
pappa: vad jobbar emmi med då? (sa att hon jobbade på kontor)
jag: ja alltså.. hm.. hon fixar med papper!
pappa: haha du är så underbar min dotter! ja, det brukar man ju göra på ett kontor..

emmi har förklarat för mig.. det är bara det att det enda jag kommer ihåg ngt med papper.. scannar papper tror jag tillochmed!


emma har ju hittat ett jobb åt oss 2 ja! skönt nu slipper jag sitta & oroa mig om framtiden..
hahhaha. hon är rolig hon, min emma.

och hela detta inlägg fick mig att tänka på ÄNNU en kommentar (då detta inlägg är ganska ironiskt, man måste tydligen tillägga det nu för tiden..)

mamma: älskling.. det är liksom inte alla som förstår när du skämtar.. hehe. du kan vara ganska seriös & hård ibland......
oooh snaaap! hioh

nä , nu ska jag se om jag klarar göra lika goda muffins som emmi! ;)

/ sanera


Kommentarer
Postat av: Gallan

What uuuuuuuuuuup!!?!?!? VAFAN är festa ett jobb?! Vad fan gör jag här då..???? ;D hihi

2012-04-23 @ 11:34:46
URL: http://gallanbrallan.blogg.se/
Postat av: sanera

haha emma tycker det! och artikeln också! så det undrar jag med ;) hihihihih

2012-04-23 @ 17:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0