WORK

Glömde ju säga att jag har fått jobb! det viktigaste liksom..

Vi fyra har fått jobb på Alber check in i byn. Vi skulle egentligen jobba i skiduthyrningen typ.. eller det är som en garderob för skidor.. men igår hade vi ett möte med chefen.. Han var så orolig att jag & emma inte skulle klara av att skjuta hyllorna med alla tunga skidor, han sa: jag vill inte att ni ska vara utslitna efter halva säsongen..

Dom är verkligen så gammelmodiga på sånt.. tjejer får inte jobba som diskare, killar får ej jobba som städare.. Tjejer ska inte lyfta tunga saker, eller har ett tungt jobb..

Men hey! jag kunde inte bry mig mindre eftersom det andra jobbet han fixade åt oss var bättre tycker jag!

Vi ska stå därnere istället, det är typ samma sak fast det är självbetjäning. Så det jag ska göra är att stå & se glad, trevlig, vänlig ut & ta beltalt för skåpen.. asskönt! och tydligen får man massa dricks av stammisarna! MEN. jag & emma delar på denna tjänst. så vi kommer ALDRIG kunna åka skidor ihop.. vilket suger.. men men!

Man jobbar ca 3 timmar om dagen (tror jag att det är) och jobbar man morgonpassen får man äta lunch på en resturang i byn, man får 30 % rabatt på alberbutikerna.. vilket är jävla tur för det finns typ bara alberbutiker i byn! Haha..
och sen får man om man jobbar 3 månader & viss timmar (vilket vi kommer göra) så får vi 50 % tillbaka av liftkortet! supernice.

och den 15e blev vi inbjudna på firma julfest! :) och på måndag ska vi möte "the big boss" som man säger, han som äger alber. och så ska vi skriva kontrakt..
man får dubbelt betalt på söndagar,, så detta blir nog bra!

Nu sitter jag & emma med ljus och lyssnar på julmusik.. myyys.


Fisi! hoppas du blir bra i foten!! Älskar & saknar dig massa! Önskar jag var hemma & kunde ta hand om dig..

/ sanera


Kommentarer
Postat av: Ems

Vad kul!! :D

2011-12-10 @ 11:19:19
URL: http://gallanbrallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0