st anton del 1

Igår vandrade vi in till byn som vanligt (vi klockade idag 40 min tar det.. jävla uppförsbacke.. varför vill man bo i bergen? ahahha nää supermyys!) och skulle registrera oss!
PÅvägen in mötte vi en svensk kille som hjälpte oss lite & sen träffade vi massa svenska tjejer.. typ bara svenska här :p..

sen gick jag & emma handlade mat innan vi gick hem.. lite jobbigt är det att handla i byn & sen gå med alla matkassar hem.. men det är träning eller ngt, haha!
Jag har ju egentligen INGEN som helst aning om vad som anses som billigt eller dyrt eller att man ska kolla på jämföreskilo pris eller vadfan det hette.. Hittade baco´n för 25 kr och emma höll typ på att svimma, det var tydligen väldigt dyrt.. men å andra sidan äter jag inte bacon därav aldrig handlar det så .. men börjar nog lära mig! och maten här är billigare i sverige iallafall.. vi handlar alltid spars egna märke haha..
handla typ 2 kg pasta för 8 kr ..

var as hungrig när jag kom hem och så satte jag mig och skulle skype med mamma.. så hade vi varit hemma en stund.. men det stod fortfarande ingen mat på spisen.. haha..
jag: EMMA ?! varför gör du ingen mat?!!!!!!!!!!!
emma: ohoojoj förlåt, husfrun ska genast börja med maten!
HAHAHAH.. jag: men jag menade inte så.. menade bara.. eller jo jag kanske menade så då..
emma: ja det gjorde du.,, men det gör inget! du kan duka?
20 min senare..
jag hade inte dukat.. hahahaha stackars tjej. och killar. och nu sitter jag i köket & kl är 19 & dom sa att vi skulle äta då, men INGEN har börjat med maten.. hm , dom kan väl inte tro att jag ska göra det? hahahahaHAHAHA.. då får dom tänka om :)

n´ää nu kom jag av mig igen.. igår skulle vi iallafall ut.. det får jag fan skriva om i ett annat inlägg ..!

för nu är jag svinhungrig och tycker någon kan börja med maten på dethär stället! :) (= inte jag)

/ sanera


Kommentarer
Postat av: Ems

Hahaha, du kan ju laga maten EN gång, sedan kommer de aldrig be dig göra middagen igen :D hahahahaha <3

2011-12-02 @ 09:45:49
URL: http://gallanbrallan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahah ne mathias är så duktig o tar alltid tag i d! Så frågar jag om han behöver hjälp, men d behöver han aldrig :)

2011-12-02 @ 11:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0