compassion

jobb imorse. sitter & letar efter volontär jobb, i soppkök tex i jul.. eller något sånt! får ringa svenska kyrkan eller stadsmissionen..
jag & pappa pratade idag & jag har ont i magen för alla uteliggare & alla hemlösa barn i utsatta länder.. pappa påstod att jag redan gör allt som jag kan, skänker kläder osv , men jag skulle mer än gääärna jobba i ett soppkök eller något! pappa sa då att han ville att jag skulle vara med på julafton , men några timmar kan man avvara för att ge lite glädje till några hemlösa.. men det skulle nog sluta med att jag stod & gräät & kom hem med 10 hemlösa människor hem till farmor eller något.. herregud, vad känslosam jag är. som ett stort sår & jag tar åt mig av allt. pappa säger att jag inte kan hjälpa alla. han tycker att indierna ska börja använda kondom eller äta kossarna som dom ha som heliga djur.. förklarade att dom inte tror på det .. då sa han att då får dom skylla sig själva & svälta ihjäl.. nää då han skämtade! (hoppas jag) men där fick jag mitt svar varifrån INTE mitt medlidande för mina medmänniskor kommer ifrån .. det gör ont i hjärtat att så många människor har det så jävla svårt & jag gnäller för att jag tjänar lite pengar,, vilket skulle vara hur mycket som helst för dom .. :/ .. orkar inte bara sitta & vara när jag har massa tid över. då skänker jag gärna den till någon som behöver den. måste göra något för dom som inte kan göra något för sig själva!

nu ska vi snart sticka & käka , myyyyys. middag med min älskade man.  vi ska självklart till en thailändsk buffe ;)
skulle ju på möte på AF , men då var det tydligen fel, kom dit & fick åka .. bor man inte haninge kommun så .. aja, skiter nog i det!! mackan ska ju hjälpa mig med CV & jobb! snällisssss!

/ sanera


Kommentarer
Postat av: Marie

Du är ju fin som vill att alla andra ska ha det bra men Glöm inte tänka på dig själv också gumman <3

2010-11-01 @ 19:00:57
URL: http://lillamary.blogg.se/
Postat av: Gallanbrallan

Duktiga duuuu!!!!! <3

2010-11-02 @ 09:29:16
URL: http://gallanbrallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0