medkänsla

har varit & käkat hos pappa med micke. muuuuuuuuummmmma. vi tackade pappa för maten när vi satt där hemma vi 2 & varandra (micke) för tillagningen ;p .. jobbat idag. slemmi (aka sjuklingen) kom förbi! sötnos. & så jobbade bini efter mig sötnos hon med! :)

idag ska jag göra ett försök till ett opatetiskt & seriöst (å andra sidan e jag alltid seriös med mina inlägg! tror jag.) inlägg. Det är så att det har ju varit en jordbävning i Haiti. Folk med vett i skallen kan ej ha undgått detta. Jo förlåt. förutom gunde swan. ?????!?!??!?!? han sa i någon interljuv eller så "vilken jordbävning?".. pinsamt. tyckte han med. så idag för att "gottgöra" allt så skänkte han 10 000 kr. så nu är han istället en slags "hjälte" eller så, vad vet jag. fan bränn han på bål istället eller något vettigt. (efter han har skänkt pengarna, dom behöver ju pengarna) blir så jävla irriterad hur vi svenska människor blundar för såna här katastorfer när vi har det så bra här osv. sånt skulle aldrig hända här & blaa BLA. vafan om det gör det då? då får vi fan ingen hjälp. och detta är vi nog svenskar bäst på; pratar med våra medmänniskor om allt det hemska i de fattiga länderna "åh stackarna" sen går vi vidare hem säkert med choklad eller något som dessa fattiga människor knappt vet vad det är. sen stannar det där. som om vi tror att tanken hjälper. i detta fall så gör den tyvärr inte det. gör ngt förfan! säg inte att man inte kan. för det kan man! man kanske inte kan sätta sig på första bästa plan & åka dit & hjälpa dom. men man kan faktiskt unna dom några kronor. tänk om ALLA vi här i Sverige skulle skänka 1 kr var. det är väl typ 9 MILJONER. skulle göra en hel del för massa fattiga människor. jag & micke ska sätta in pengar på deras plugiro iaf. skänkt 50 spänn från mobilen har jag redan gjort.. jag vill hjälpa barn i fattiga länder. men alla säger att jag inte skulle klara det för att det är så hemskt & bla. ja men vafan. det är klart. men om alla tänker så får dom ingen hjälp alls. sen säger dom att jag bara skulle vilja rädda alla & ge alla våra pengar till dom. men jag vet att man inte kan rädda alla. men några. detta är en av anledningarna till varför vi inte ska åka till Indien i år. skulle inte klara alla fattiga barn säger dom.. ööööh. aja. det är vad jag vill göra & micke har redan gått med på att göra det. det är verkligheten & vardagen för massa barn.

så nu gör jag som kenza & bini;

SMSA "10katastrof" till 72950 (10:-)
eller
SMSA "katastrof" till 72950 (50:-)

VI här i Sverige dör inte av 10 kr mindre.. troligtvis inte 50 kr heller.

/ sanera


Kommentarer
Postat av: Katti

WOho go Sandra :) donerade 50 kr jag med för ett tag sen =)

2010-01-21 @ 20:56:29
URL: http://sweet_dreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0