så är de

så jag har försökt att undvika detta inlägg ett tag nu. men som ni vet så kan jag ju inte tysta min röst, utan måste göra den hörd.

i lördags så var det en man som bombade sig själv i stan & sprängde en bil. alla vet väl det nu? & detta är så jävla LÅNGt ifrån normalt i vårt land som det kan bli. faktum är att det var den första sjävlmordsbombaren i sverige. (& HOPPAS den sista) så nu kan vi väl alla lägga ihop 1+1 här? = sådana händelser gör att vi människor blir rädda , försiktigare osv. & detta är normalt hos människor, att man reagerar så när något (just det) onormalt händer.

så då tycker JAG att det är jävligt onödigt för andra människor som kan inte är rädda att bli "sura" eller ens kommentera de hos dom människorna som blir rädda. eller inte vill åka till stan. det är liksom lite onödigt med tanke på att det är ju oroligt.

jag mår så illa när jag ser min syster vara så rädd.. hon vågar inte jobba i helgen pga hon jobbar i stan. är inte det sjukt? jo, MEN med tanke på hur det är & vad vi nu har fått reda på så kommer jag inte säga "ingen fara åka du" utan jag säger" sjukskriv dig!" för att hellre så vet jag att hon är trygg än att hon står på sitt job och är skit orolig. det kanske inte händer något, MEN tän om då? FYFAn. hellre är jag förstikgt & feg än tuff & död. och nu säger väl folk att "dom vinner" när jag skriver detta, men nej återigen SUNT förnuft! just nu är det så.

jag var liksom inte så rädd innan , men nu tycker jag det är onödigt att åka till vissa ställen. så de så. & om det skulle vara största hotet mot tex. centralen så skulle aldrig man gå ur & säga det för det skapar panik & förstör bilden av sverige. utan dom skulle försöka "fixa" det utan att allmänheten fick reda på det.

så det handlar inte om man är feg eller ej. bara om vara vaksam & känna efter hur mycket man "bryr sig" & allvar man tar på det hela. vissa säger att om det händer något så ska dom minsann "peppra sönder den människan" , ledsen gumman för om du står i närheten så är du nog död. & det hanlar inte om att dom vinner eller så, för det finsn männsikor som inte vill gå ut på korgen ellerr så för att "neger" kommer förstöra den. samma sak där. som med detta. och det är inget att vara rädd för & osv..

hoppas ingen tar illa vid sig. vill bara förklara att vissa tycker detta är mer jobbigt än adnra & då kanske man kan stötta istället för att "trycka" ned. förståelse, fast du kanske tycker det är fel.

/ sanera


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja jag tar illa upp.

2010-12-17 @ 22:51:19
URL: http://lillamary.blogg.se/
Postat av: sanera

Varför? :/

2010-12-18 @ 00:22:17
Postat av: Gallanbrallan

Jag tar absolut inte illa upp, förstår att folk vill vara försiktiga och inte vill dö! Vill självklart inte heller dö, men jag bedömmer att risken för att jag ska dö av en bomb inte är särskilt stor, risken att bli tafsad på på krogen av en neger är nog större ;) Nä men skämt åsido.. :) Förstår verkligen att du + bini och säkert många, många fler är försiktiga, och jag hoppas att det jag skrev till Bini inte gjorde henne ledsen eller så, för det var inte min mening att få henne att känna sig "nedtryckt", det hoppas jag att hon förstod :) Antar att ni har pratat med varandra eftersom det var jag som skrev det där med peppra sönder ^^ PUSS <3

2010-12-18 @ 10:13:17
URL: http://gallanbrallan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var ej bmeningem att du skulle ta åt dig, ar till alla inte till någon speciell, men drog vissa likelser bara :p

2010-12-18 @ 12:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0